Nieuws
EXPERTISEBLOG: Kiest u voor offensief of defensief bloggen?
Bent u conservatief of progressief?
06 Oktober 2016 - Algemeen
Ik wil het met u eens hebben over offensief bloggen en defensief bloggen. Ik ben er nl. van overtuigd dat het u veel oplevert, als u binnen deze twee strategische vormen een keuze maakt. Dat is goed voor uw marketing en bedrijfscommunicatie!
02 Oktober 2016 - Algemeen
De communicatieadviseur van supermarktketen JUMBO had het zwaar afgelopen week. Dát is in ieder geval één ding wat zeker is, want wát een misser maakte JUMBO....! Daarom dit blog. Want, wát deed JUMBO precies fout en wat kunt u - als ondernemer, als MKB-bedrijf - daar van leren?
27 September 2016 - Algemeen
Werkt u bij een bedrijf of bent u een ondernemer, die zich afvraagt waarom alle goede commerciële ideeën die u hebt, toch niet (voldoende) succesvol zijn? Wel.... verder lezen dan!22 September 2016 - Algemeen
“Natuurlijk is het voor iedere ondernemer verstandig om actief te zijn op Social Media. Maar vergeet de traditionele media niet. Krant, televisie en radio zijn bij uitstek middelen om je te profileren als de beste op jouw gebied," zegt communicatieadviseur en ondernemer Jerry Helmers.UITNODIGING - 9e BCB / Crown Media Business Challenge [maandagavond 10 oktober 2016 te Badhoevedorp]
10 September 2016 - Algemeen
Hoe komen ondernemers en bedrijven (toch) aan financiering in tijden waarin banken steeds vaker de hand op de knip houden? Crowdfunding is één van de nieuwe opties. En, het is zeker geen hype! Integendeel. Op de 9e BCB / Crown Media Business Challenge - op maandagavond 10 oktober 2016 - is het thema daarom: Crowdfunding! -- Met Simon Douw, dé autoriteit op het gebied van Crowdfunding als inspirerende gastspreker! (Wow!)EXPERTISEBLOG: Waarom Hunkemöller koos voor Doutzen Kroes en niet voor Halina Reijn!
Uiteindelijk een simpele optelsom in marketing en communicatie
04 September 2016 - Algemeen
Twee vrouwen waren afgelopen week uitgebreid in het nieuws. Ik heb het over topmodel Doutzen Kroes. En, ik heb het over actrice Halina Reijn. Doutzen Kroes werd gepresenteerd als hét nieuwe gezicht van Hunkemöller. In dit blog leg ik uit – beredeneerd vanuit het perspectief van bedrijfscommunicatie en marketing – waarom de lingeriewinkelketen voor Doutzen Kroes koos, als gezicht. En waarom men nooit voor Halina Reijn zal kiezen.
28 Augustus 2016 - Algemeen
Elke ondernemer, ieder bedrijf, zal het ooit eens meemaken. Excuses aanbieden aan de klant. Of aan een zakelijke relatie. Omdat er iets wezenlijks mis is gegaan. De vraag is of u het dan net zo doet als Mark Rutte afgelopen weekend in de Telegraaf deed. En, of u de cruciale fout van onze premier dan niet overneemt...10 Augustus 2016 - Algemeen
Er zijn marketinggoeroes die zeggen dat je in de B2B-marketing nooit supermarktachtige van/voor kortingen moet geven. Tegelijkertijd zijn er vele andere communicatiedeskundigen die zeggen dat je juist wel iets moet weg willen geven. De waarheid ligt in het midden? Ik weet het niet... Ik ga het hier in ieder geval eens proberen...