EXPERTISEBLOG: Free Publicity is soms een beetje blufpoker!
22 September 2016 - Categorie Algemeen
“Natuurlijk is het voor iedere ondernemer verstandig om actief te zijn op Social Media. Maar vergeet de traditionele media niet. Krant, televisie en radio zijn bij uitstek middelen om je te profileren als de beste op jouw gebied," zegt communicatieadviseur en ondernemer Jerry Helmers.
- Dit interview verscheen op 22 september in de lokale kranten in Haarlemmermeer, als aankondiging op de presentatie Free Publicity, die Jerry Helmers geeft op 12 oktober 2016 tijdens het Startersplatform in de gemeente.
- Lees het artikel in de originele PDF
“Ik raad ondernemers altijd aan om in hun communicatie en marketing ook in te zetten op free publicity," aldus Helmers. “Als potentiële klanten een interview met jou zien in de krant of op televisie, vergroot dat hun vertrouwen in jou. 'Hij moet wel deskundig zijn, want ze vragen hem natuurlijk niet zomaar’, denken ze onbewust. En juist dat vertrouwen is belangrijk voor een ondernemer.”
Tips en tricks
Helmers spreekt op 12 oktober tijdens het Startersplatform Haarlemmermeer over het belang van free publicity. Hij gaat vooral in op de vraag wat ondernemers zelf kunnen doen om uitgenodigd te worden door journalisten.
“Ik daag de deelnemers uit om na te denken over strategieën, maar geef ook snelle tips en tricks waar ze de volgende dag al mee aan de slag kunnen.”
Gerard Spong
Laat je bescheidenheid varen, is misschien wel zijn belangrijkste advies. “Ik hoor van ondernemers vaak ‘ik hoef niet zo nodig met mijn hoofd in de krant’. Maar dat moeten ze juist wél. Met bescheidenheid haal je geen klanten binnen. Soms is een beetje blufpoker nodig."
"Presenteer jezelf als dé ‘benchmark’, de kwaliteitsnorm, op jouw gebied. Waarom zit Gerard Spong zo vaak aan tafel bij Jeroen Pauw? Omdat hij zich weet te profileren als dé expert op het gebied van strafrecht.”
Telegraaf
Helmers is eigenaar van communicatieadviesbureau Crown Media in Badhoevedorp, dat op 10 oktober precies zestien jaar bestaat.
“Mijn missie is om samen met mijn klanten hun toegevoegde waarde te onderzoeken, soms te herdefiniëren en ten slotte te bewijzen. Want als je dat laatste kunt, kun je je ook geloofwaardig profileren.”
Helmers is mede-eigenaar van Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam en medeoprichter en voorzitter van ZZP-Netwerk Nederland. Eens in de twee weken schrijft hij een column in de Telegraaf over ondernemerschap. “En wie wil weten hoe ik aan die column gekomen ben, moet vooral naar het Startersplatform komen.”
BENT U DE SLIMSTE ONDERNEMER VAN NEDERLAND?
Op maandagavond 10 oktober organiseren wij voor de 9e keer de BCB / Crown Media Business Challenge, hét kennisevent van het jaar, waarbij we ondernemers testen op hun kennis van een specifiek ondernemersthema.
Wie gaat er aan het eind van de avond naar huis met de felbegeerde kennistrofee? Lees snel de informatie en meldt u zich aan. Kosteloze deelname!
Ik heb een vraag, een suggestie of wil iets anders weten. Ik vul daarom hieronder het contactformulier in. Crown Media antwoordt binnen 2 werkdagen!
Lees hier ons privacy statement.