Nieuws
Hoe jouw medewerkers (onbewust) jouw zakelijke Linkedin-handicap veroorzaken!
Wat gebeurt er als medewerkers privé op LinkedIn polariserende standpunten delen?
13 Februari 2025 - Algemeen
Je hebt vast zelf ook wel eens een kritische post geplaatst op LinkedIn. Geen haatdragende of negatieve uitspatting, maar gewoon een scherpe mening, een prikkelende vraag of een tegengeluid. En dan... stilte. Minder likes, minder reacties dan je gewend bent. Toeval? Of straft LinkedIn je voor het hebben van een afwijkende mening? Het korte antwoord: ja, dat kan. En dat heeft alles te maken met hoe zowel het algoritme van LinkedIn als de sociale dynamiek werkt.
De 5 ultieme geheimen van een onweerstaanbare clickbait
Het draait niet om misleiding, maar om slim verleiden
11 Februari 2025 - Algemeen
Je kent het vast: je scrolt door je social media-feed en plotseling zie je een titel waar je moet op klikken. Je wilt weten wat erachter zit. En voor je het weet, heb je het artikel geopend, de video bekeken of de post geliket. We hebben het over de magie van een goede clickbait! Maar wat maakt een clickbait nou echt onweerstaanbaar?
En hoe kun jij als ondernemer in het MKB hier slim gebruik van maken in je marketing en communicatie? Het is de hoogste tijd om de 5 meest originele en effectieve clickbait-tactieken te onthullen!
De marketing- en communicatiemisser van de maand - afl. 1 - januari 2025
De hotelgast die niet levend wil verbranden
27 Januari 2025 - Algemeen
Elke maand leggen we in 'De marketing- en communicatiemisser van de maand' een pijnlijke praktijkcase onder de loep. Bedrijven die de bal volledig misslaan in klantbeleving, communicatie of marketingstrategie, komen voorbij.
Het is geen kritiek om te schaden, maar om van te leren. Goede klantbeleving is namelijk jouw krachtigste marketingtool.
Leer van deze waargebeurde marketing- en communicatiemissers!
2024: De 10 grootste bezoekersirritaties van websites van bedrijven in het MKB
En hoe het MKB in 2025 voorkomt dat het ergernissen blijven
18 December 2024 - Algemeen
Een goede website is cruciaal onderdeel van je merk, je bedrijf, je producten en je diensten. Het is de eerste indruk die telt. Toch klikken bezoekers vaak weg. Zonde, zonde, zonde!
In dit blog de 10 meest voorkomende ergernissen én tips voor het MKB. Met daarbij het advies om zo aan het einde van het jaar dit lijstje eens door te lopen en te kijken hoe het op jullie eigen (bedrijfs)website is geregeld.
Overleeft blogcontent het jaar 2025?
Opgave voor het MKB in Nederland: evolueren om te overleven!
22 November 2024 - Algemeen
Digitale trends volgen elkaar in een razend tempo op. Het is bijna niet meer bij te houden. Daarom is het logisch dat je je afvraagt of bijvoorbeeld het creëren van blogcontent nog steeds relevant zal zijn in 2025.
Met de opkomst van (nee... met het bestaan van!) video, podcasts, en AI-gegenereerde content lijkt de traditionele blog een achterhaald medium. Toch is het antwoord op de vraag verrassend genuanceerd: ja, blogcontent heeft een toekomst, maar alleen als deze zich aanpast aan nieuwe eisen en verwachtingen.
Waarom ‘Sex Sells’ – En hoe bedrijven in het MKB hier op kunnen inspelen!
Beheers de kunst van het verleiden!
16 Oktober 2024 - Algemeen
Het bekende gezegde 'Sex sells' verwijst naar het krachtige effect dat aantrekkingskracht en sensualiteit kunnen hebben in marketing. Of het nu gaat om parfumadvertenties of glossy modemerken, bedrijven maken vaak gebruik van suggestieve beelden en emoties om hun producten onvergetelijk te maken.
Maar waarom werkt dit principe zo goed?
We leggen het heel graag uit in dit expertise-marketingblog. Met hele concrete tips waar je morgen meteen van start kunt!
Hé MKB'ers... doe vooral ook eens een keer aan aspiratiemarketing!
Trigger klanten op hun intrinsieke persoonlijke behoeften!
14 Juni 2024 - Algemeen
Aspiratiegedreven verwijst naar producten, diensten, merken of marketingstrategieën die zich richten op de verlangens, dromen en ambities van de consument. Het gaat niet zozeer om wat iemand nodig heeft, maar om wat iemand wil omdat het hen een gevoel van status, succes, luxe, of zelfverbetering geeft.
Wat betekent het in de praktijk?
We leggen het uit in een expertise-marketingblog gewoon om je op ideeën te brengen! Doe er meteen je voordeel mee.
Als je reclame maakt: moet je dan alles vertellen over je product of dienst of creëer je liever wat mysterie?
Kies je voor suggestief of concreet?
16 Mei 2024 - Algemeen
Of je in een reclame of advertentie duidelijk moet zijn met je boodschap of juist iets aan de verbeelding moet overlaten, hangt af van je doel, doelgroep en het type product of dienst dat je aanbiedt.
Beide strategieën hebben hun eigen voordelen en kunnen effectief zijn in verschillende situaties.
We leggen het uit in dit expertise-marketingblog. Meteen lezen want juist het MKB in het middensegment kan hier al op eenvoudige wijze profijt van hebben.