Nieuws
Factcheck: Meer of minder tijd kwijt aan het schrijven van een blog door de opkomst van ChatGPT
Verhelderende analyse voor het MKB
21 Februari 2024 - Algemeen
De ongelooflijke opkomst van ChatGPT heeft een nieuw tijdperk ingeluid. Hoewel je misschien verwacht dat deze geavanceerde AI-technologie het schrijven van een blog aanzienlijk versnelt, blijkt de werkelijkheid toch iets anders in elkaar zitten. Of zo je wilt: verrassender. De tijdsinvestering om tot een kwalitatief hoogwaardig blog te komen blijft namelijk gelijk. Maar… de manier waarop we deze tijd besteden, en hoe we omgaan met de kwaliteit van de output, heeft een ware metamorfose ondergaan.
Het wordt allemaal in dit blog uitgelegd!
Wat is een Prompt Professional?
En waarom wordt deze een vaste waarde op elke marketing- en communicatieafdeling?
06 Februari 2024 - Algemeen
Heb je het al in de smiezen? In de marketing en communicatie hebben we een nieuw revolutionair beroep verwelkomd, dat net zo revolutionair is als de technologie: de Prompt Professional.
Maar wat houdt dit beroep of vakgebied precies in? En belangrijker nog, waarom zou elk bedrijf in het MKB, zeker ook de bedrijven die geen eigen marketing- of communicatieafdeling hebben, daar iets mee moeten doen. In dit blog geven we het enige en juiste antwoord.
Spoiler Alert: de Prompt Professional is vanaf 2024 niet meer weg te denken uit elk bedrijf!
10 praktische tips voor Content Marketeers die betere prompts willen formuleren
Creëer met behulp van ChatGPT nóg betere (blog)content voor je bedrijfswebsite!
18 Januari 2024 - Algemeen
Aan de opkomst van Artificial Intelligence hoeft niemand meer te twijfelen. Negeren van de groei van AI is zinloos (én... zal jouw bedrijf op achterstand zetten!). Maar de dagelijkse marketing- en communicatievragen blijven bestaan. Want ook met behulp van AI heb jij als MKB'er de kans om je contentstrategie naar een hoger niveau te tillen. Het traditionele model van samenwerken met tekstschrijvers evolueert. Word daarom zelf een Prompt Professional of... huur er één in!
Advies voor het MKB in 2024: kies voor exit traditionele tekstschrijver
Hoe creëer je content die écht impact maakt?
15 December 2023 - Algemeen
Stel je voor, beste ondernemer in het MKB, dat al jouw marketing- en communicatie-inspanningen niet alleen resoneren met je doelgroep maar hen ook echt raken, inspireren, en aanzetten tot actie. Dus, dat bijvoorbeeld jouw content concrete commerciële waarde krijgt zónder dat het (te) commercieel aanvoelt! Geweldig toch? Dit is gelukkig geen onbereikbare droom, maar… een haalbare werkelijkheid geworden, mits je de kracht van innovatie omarmt. Er is echter wel een consequentie: neem afscheid van de traditionele tekstschrijver!
Wat betekent het als bedrijven zeggen dat ze 'no nonsense' zijn?
5 verrassende criteria voor echte eenvoud in het MKB
15 November 2023 - Algemeen
Als je ondernemers in het MKB vraagt hoe ze willen dat klanten hun bedrijf zien, dan is heel vaak het antwoord: 'We zijn een 'No Nonsense' bedrijf'. Echter, er zijn zo ontzettend veel bedrijven die het begrip 'no nonsens' al gebruiken waardoor het een simpele holle kreet is geworden. Daarom beantwoorden we in dit blog de vraag: wat is nu eigenlijk écht 'no nonsense'.
We zetten daarom vijf (verrassende) criteria op een rij die een bedrijf pas écht 'no nonsense' maken!
Nooit meer negatieve reviews. Met deze aanpak voorkom je dat klanten op het internet klagen over jouw bedrijf en producten.
Een controversiële aanpak, maar het werkt wel!
12 Oktober 2023 - Algemeen
Het is de vrees van elke ondernemer: klagende klanten die op het internet hun gal spuien over de geleverde diensten of producten. Voor je het weet staat jouw bedrijf op achterstand.
In dit blog beantwoorden we de volgende vraag: wat kun je doen tegen klagende klanten op het internet? Is er een strategie om de regie in eigen hand te nemen? Ja... die is er!
Hoe (heel veel) telefonistes het imago van hun bedrijf bezoedelen
We hebben het hier over Ergernis Nr. 1 in telefoon-communicatieland!
21 September 2023 - Algemeen
‘De klant staat centraal’. ‘Wij denken mee met de klant’. Je kent deze containerbegrippen vast wel. En misschien predik je zelf ook wel deze visie.
Misschien zijn deze statements zelfs verwerkt in je officiële (weinig creatieve) bedrijfsmissie. Alleen: als de telefoniste – vaak verantwoordelijk voor het eerste contactmoment - het niet praktizeert, dan kun je op je vingers natellen dat het imago van je bedrijf per definitie wordt beschadigd.
Hoe weet je of een zakelijk blog is geschreven door een mens of door Artificial Intelligence?
Er zijn 4 criteria waar je deze vraag op kunt toetsen
24 Mei 2023 - Algemeen
Het is verdraaid lastig om met 100% zekerheid te bepalen of een zakelijk blog is geschreven door een mens of dat de content is ontwikkeld door Artificial Intelligence (AI). Immers, deze technologieën worden steeds geavanceerder.
Toch zijn er aanwijzingen in een blog die kunnen helpen als je – als lezer – wilt identificeren of ontdekken of een blog ‘puur natuur’ is of als daar AI-technologie achter zit.