Advies voor het MKB in 2024: kies voor exit traditionele tekstschrijver
Hoe creëer je content die écht impact maakt?
15 December 2023 - Categorie AlgemeenStel je voor, beste ondernemer in het MKB, dat al jouw marketing- en communicatie-inspanningen niet alleen resoneren met je doelgroep maar hen ook echt raken, inspireren, en aanzetten tot actie. Dus, dat bijvoorbeeld jouw content concrete commerciële waarde krijgt zónder dat het (te) commercieel aanvoelt! Geweldig toch?
Dit is gelukkig geen onbereikbare droom, maar… een haalbare werkelijkheid geworden, mits je de kracht van innovatie omarmt.
Er is echter wel een consequentie: neem afscheid van de traditionele tekstschrijver!
De tekst gaat verder onder de afbeelding
Met de opkomst van Artificial Intelligence (AI) dit jaar (2023) staan we aan de vooravond van een ongekend revolutionaire verandering in de manier waarop content wordt gecreëerd. En ja, dit heeft gevolgen voor de traditionele tekstschrijver zoals we die kennen.
Voor het jaar 2024 is de boodschap dan ook klip en klaar: de traditionele tekstschrijver overleeft het niet. Althans, deze ‘overleeft’ wél als jij – als MKB’er – die traditionele tekstschrijver blijft inhuren maar het zet geen zoden meer aan de dijk. Je doet jezelf én jouw bedrijf er alleen maar tekort mee. Waarom dit zo is, leg ik hieronder uit. En, wat nog veel belangrijker is: wat betekent dit voor jou als ondernemer in het MKB zonder eigen marketing- of communicatieafdeling?
Het antwoord ligt in de onbegrensde mogelijkheden die AI biedt.
ChatGPT
In het huidige tijdperk waarin de behoefte aan kwalitatieve, boeiende en op maat gemaakte content alleen maar toeneemt, gaat de traditionele benadering het niet meer redden. AI, met tools zoals ChatGPT, stelt ons in staat om content te creëren die niet alleen voldoet aan de basisverwachtingen van kwaliteit en relevantie maar ook echt een stap verder gaat door te resoneren met specifieke doelgroepen op een manier die voorheen ondenkbaar was.
Voor jou als ondernemer biedt dit ongekende kansen.
Door samen te werken met copywriters die de waarde van AI begrijpen en weten hoe ze dit kunnen inzetten om jouw verhaal te vertellen, kun je content creëren die echt impact maakt. Dit zijn professionals die niet alleen uitblinken in schrijfvaardigheid maar ook diepgaande kennis hebben van marketing- en communicatiestrategieën, en bovenal, hoe ze de kracht van AI kunnen benutten om jouw boodschap te versterken.
Het gaat hier dus niet om het vervangen van menselijke creativiteit, maar om het verrijken ervan. AI helpt dieper te graven, breder te denken en sneller te leveren, zonder in te boeten aan de kwaliteit en authenticiteit die jouw merk uniek maakt. Het stelt je in staat om verhalen te vertellen én te laten zien die niet alleen gehoord maar ook gevoeld worden door je doelgroep.
Partnerschappen
Als ondernemer in het MKB kun je nu de keuze maken om voorop te lopen. Lees: het éérder te doen dan jouw concurrenten. Het is daarom de hoogste tijd om in 2024 te investeren in partnerschappen met professionals op het gebied van communicatie en marketing voor het MKB, die jouw visie niet alleen delen maar ook verwezenlijken met behulp van de nieuwste technologieën.
Dus, het wordt een exit voor de traditionele tekstschrijver.
Maak daarom nu de keuze voor een toekomst waarin jouw marketing- en communicatie-inspanningen meer impact hebben dan ooit tevoren.
Nieuwsbrief
Schrijf je nu in
Een keertje sparren hierover?
Altijd leuk. Neem meteen contact op!
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatie- en Marketingadviseur / BlogBoy / Expert MarketingCode
Founder / Dagvoorzitter / Debatleider / Chief Debating Officer / Chairman Round Tables / Trainer
Ondernemer bij Crown Media, Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie.
Crown Media, Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie van Jerry Helmers – gevestigd sinds het jaar 2000 in Badhoevedorp - richt zich op die bedrijven in het MKB die géén eigen marketing- of communicatieafdeling hebben of waar deze disciplines er ‘een beetje’ worden bijgedaan. Crown Media houdt zich bezig met het ontwikkelen van marketing- en communicatieplannen en creatieve copywriting. (en alles wat daaraan verwant is!). BlogBoy en de CommunicatieCode zijn belangrijke labels. Crown Media is tevens eigenaar van debattrainingsinstituut Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam.
Ik ben nieuwsgierig geworden naar de visie van Crown Media en Jerry Helmers; ik heb nl. een vraag over onze marketing en/of bedrijfscommunicatie!
Lees hier ons privacy statement.