De 5 karaktereigenschappen van zakelijke bloggers waardoor hun blogs succesvol en effectief zijn!
Op weg naar scorend rendement!
11 Juni 2020 - Categorie AlgemeenWilt u succesvol zakelijk bloggen voor uw bedrijf, of voor uw producten en/of diensten? Het antwoord is ongetwijfeld ‘Ja’.
Voor mij geldt het in ieder geval ook: onbekend maakt onbemind en dus post ik regelmatig interessante en prikkelende blogs op de site van mijn communicatiebureau (deze site dus!) alsook op de site van mijn debattrainingsinstuut (Dé Nederlandse Debatclub) waarmee ik mijn beoogde doelgroepen niet alleen probeer te bereiken maar ook te raken.
En het werkt.
Elk blog dat ik publiceer, levert wel iets op.
Dat wilt u ook, toch?
Daarom heb ik in dit blog de 5 karaktereigenschappen van succesvolle zakelijke bloggers op een rij gezet in de hoop dat u daardoor ook nóg succesvoller en nóg effectiever zult zijn met die publicaties.
Natuurlijk gaat de tekst verder onder deze afbeelding
1
Effectieve en succesvolle zakelijk bloggers hebben profileringsdrang
Hoe vaker u schrijft, des te beter de blogs worden. Zo simpel is het. Bovendien is die fikse regelmaat van belang voor de vindbaarheid van uw website. Google is dol op veel publicaties! Dat geldt overigens ook voor de andere zoekmachines.
Dus, een béétje blogger heeft profileringsdrang. Een béétje blogger vindt het ‘cool’ om te publiceren en de stukjes proza te delen.
Natuurlijk weet een succesvol en effectief blogger óók hoe en waar die blogs te delen!
2
Effectieve en succesvolle zakelijk bloggers zijn analytisch aangelegd
Meten is weten! Dit is het enige credo dat geldt, want het publiceren van zakelijke blogs heeft maar één doel: het genereren van conversie, in welke vorm dan ook.
Een béétje blogger vindt het daarom leuk om te analyseren en te ontdekken wat de statistieken zeggen simpelweg om het volgende blog in de reeks nóg succesvoller te laten zijn.
3
Effectieve en succesvolle zakelijk bloggers durven een statement te maken
We hebben al genoeg grijze muizen op de wereld. Een béétje blogger is uniek en authentiek. Natuurlijk publiceert een effectieve en succesvolle blogger alleen eigen content, maar er wordt wel een statement gemaakt. Het is allemaal nét even wat anders dan wat alle anderen (lees: de concurrenten) doen.
Een effectieve en succesvolle blogger weet heel goed welke keuze hij maakt: wordt het offensief of defensief?
4
Effectieve en succesvolle zakelijk bloggers hebben geduld
De copywriters of marketing- en communicatiespecialisten die volop bloggen en publiceren, weten dat je nooit over één nacht ijs moet gaan. Ze bezitten doorzettingsvermogen en weten dat het serieuze rendement komt als er een reeks aan regelmatige blogs online staat.
Een effectieve en succesvolle blogger is niet meteen teleurgesteld als het aantal lezers voor een blog toch even een keer tegenvalt, omdat hij weet dat het zgn. McDonalds-effect ongelooflijk belangrijk is. We noemen dit ook wel de EC-rate!
Deze blijft onverminderd de basis voor toekomstig rendement.
5
Effectieve en succesvolle zakelijk bloggers plannen!
Het schrijven van een blog is op zich – als je een beetje overweg kunt met de combinatie toetsenbord, deadline en de gewenste creativiteit – niet zo heel ingewikkeld.
Maar uiteindelijk gaat het niet om dat ene blog.
Effectieve en zakelijke bloggers weten dat de publicatie van blogs altijd is gekoppeld aan een verstandig marketing- en communicatiebeleid.
Wat denkt u?
Ik ben overigens benieuwd welke van de bovenstaande 5 ‘gewoonten’ de meest waardevolle is – volgens u? Laat het me eens weten! Overigens kunt u ook altijd contact met me opnemen om samen te sparren over een slimme blogstrategie voor uw bedrijf, uw producten of uw diensten.
Ten minste… als het uw ambitie is om meer te verkopen, een hogere omzet te genereren of in eerste instantie gewoon bekender te worden. Overigens voor wat betreft dat laatste: het embedden van een structureel beleid op het gebied van Free Publicity is sowieso ook nooit een overbodige luxe.
Want… onbekend maakt onbemind!
Met vriendelijke groeten!
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatieadviseur / BlogBoy / Expert CommunicatieCode
Founder / Dagvoorzitter / Debatleider / Chief Debating Officer / Chairman Round Tables / Trainer
Ondernemer bij Crown Media, Bureau voor Communicatie en Strategie, columnist Financiële Telegraaf en opiniemaker/debater bij BNR Nieuwsradio.
Crown Media, Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie van Jerry Helmers – gevestigd sinds het jaar 2000 in Badhoevedorp - richt zich op die bedrijven in het MKB die géén eigen marketing- of communicatieafdeling hebben of waar deze disciplines er ‘een beetje’ worden bijgedaan. Crown Media houdt zich bezig met het ontwikkelen van marketing- en communicatieplannen en creatieve copywriting. (en alles wat daaraan verwant is!). BlogBoy en de CommunicatieCode zijn belangrijke labels. Crown Media is tevens eigenaar van debattrainingsinstituut Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam.
RELEVANTE LEESTIPS:
-
Als ondernemers in het MKB niet weten wat de onderwerpen van hun zakelijke blogs moeten zijn!
-
NU TIJDENS DE CORONACRISIS VEEL GELEZEN:
Zakelijk bloggen is net als beleggen op de beurs: uiteindelijk is er rendement! -
NU TIJDENS DE CORONACRISIS VEEL GELEZEN:
Mag je profiteren van het Coronavirus in je eigen marketing en communicatie? -
NU TIJDENS DE CORONACRISIS VEEL GELEZEN:
Mag je als MKB'er van je werknemers 'eisen' dat ze zich vooral tijdens de Coronacrisis als een betere ambassadeur gedragen? -
Wat kost eigenlijk een copywriter die superwaardevolle content creërt?
-
Hoe vaak moet u zakelijke blogs publiceren? Één keer per week? Of, één keer per maand?
-
Google weet wat het maximum aantal woorden is, dat u in uw blog moet plaatsen.
-
Zelfs een bizar slecht geschreven blog, kan nog heel succesvol zijn!
-
Als een ondernemer in het MKB deze vragen NIET kan beantwoorden, dan is dat niet goed voor zijn reputatie!
Ik ben nieuwsgierig geworden naar de visie van Crown Media en Jerry Helmers; ik heb nl. een vraag over onze marketing en/of bedrijfscommunicatie!
Lees hier ons privacy statement.