CommunicatieCode / Conventions
Welke mores overheerst in de branche waarin we actief zijn?
Wat zijn de ongeschreven en geschreven spelregels?
Wat zijn de heersende normen en waarden? Welke 'algoritmen' bepalen hoe we ons in de branche moeten gedragen?
Kortom: hoe luiden de geschreven en ongeschreven conventies?
En, willen we ons daaraan conformeren of willen we afwijken?
Dit is soms heel lastig om hier een keuze in te maken; die keuze kan ook heel anders worden omdat de marktpositie het bedrijf daartoe dwingt. Het is echter goed en nuttig om de marktconventies in beeld te hebben en te bepalen hoe men zich daarbinnen gedraagt en profileert.
Gaan we mee in de kudde of zijn we het Zwarte Schaap?
De 26 C's van Communicatie:
Casus - Commitment - Compassie - Concept - Context - Commercial - Concurrentie - Crisismanagement - Corporation - Competences - Clients - Cash - Conventions - Creation - Criticizing - Coaching - Content - CopyPaste - Call To Action - Calendar - Catwalk - Conversation - Control - Conversie - Contract - Compliance
De bonus C!
Champaign