CommunicatieCode / Context
Als we weten wie al onze stakeholders zijn – zoals onderzocht in stap 3, Compassie – zo kunnen we ook gaan bepalen wáár die stakeholders zich in de communicatiekanalen precies bevinden? En, waarom bevinden ze zich daar?
Immers, we kunnen wel een leuk verhaal hebben – ontdekt in stap 4, Concept – maar het is uiteraard wel de bedoeling om dat verhaal op de juiste plek te vertellen.
En, ook op het juiste moment!
Maar er is nog iets: bedrijven en klanten zijn geen afzonderlijke eilandjes. Ze maken allemaal deel uit van een breder maatschappelijk verband.
Sterker nog: de context van de tijdgeest waarin we leven dient een wezenlijk onderdeel te zijn van de uiteindelijke marketing- en communicatiestrategie. Kunnen we dwarsverbanden leggen binnen verschillende maatschappelijke ontwikkelingen en kunnen we die uiteindelijk duiden door middel van het product of de dienst die we aan de markt aanbieden.
Als men dat kan, dan ontstaat er een relevante binding met de doelgroep.
Met andere woorden:
- Hoe vergroten we de kans dat we rendabele toehoorders hebben?
- Wanneer vergroten we de kans dat we rendabele toehoorders hebben?
De 26 C's van Communicatie:
Casus - Commitment - Compassie - Concept - Context - Commercial - Concurrentie - Crisismanagement - Corporation - Competences - Clients - Cash - Conventions - Creation - Criticizing - Coaching - Content - CopyPaste - Call To Action - Calendar - Catwalk - Conversation - Control - Conversie - Contract - Compliance
De bonus C!
Champaign