CommunicatieCode / Compliance
De wereld is transparanter dan ooit. Geen enkele organisatie kan (en mag!) het zich veroorloven om grote fouten te maken die normen en waarden (én wet- en regelgeving!) tarten.
Compliance is het begrip waarmee wordt aangeduid dat een organisatie werkt in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving. Daarbij gaat om het nakomen van normen of de wijze waarop een organisatie zich aanpast aan die normen (en waarden).
Het is derhalve van belang om binnen een organisatie bewust te zijn van de wijze waarop wordt gewerkt, hoe procedures zijn ingericht en in hoeverre alles in overeenstemming is met niet alleen de wetten en regels die binnen de eigen branche gelden, maar die ook algemeen geldend zijn.
Compliance betreft o.a. de wijze waarop functionarissen uit de organisatie omgaan met zakenrelaties en hoe vertrouwelijke informatie wordt gedeeld. In elk marketing- en communicatieplan dient dus een paragraaf opgenomen te zijn over de compliancevraagstukken van de organisatie. Belangrijk voor het winnen van vertrouwen van de markt.
U hebt nu alle 26 stappen gezien uit de CommunicatieCode®! We hebben nog een bonus-C....
De 26 C's van Communicatie:
Casus - Commitment - Compassie - Concept - Context - Commercial - Concurrentie - Crisismanagement - Corporation - Competences - Clients - Cash - Conventions - Creation - Criticizing - Coaching - Content - CopyPaste - Call To Action - Calendar - Catwalk - Conversation - Control - Conversie - Contract - Compliance
De bonus C!
Champaign