CommunicatieCode / Clients
Het is fijn als we weten waar we – als organisatie - voor staan door middel van het concept, wáár we moeten communiceren (context) en dat we weten waar we heen willen (commerciële doelstellingen).
Maar… hoe zit het eigenlijk met het klantenprofiel?
- Kunnen we de klanten omschrijven?
- Welk type afnemer willen we graag aan ons bieden?
- Aan welke criteria dient deze te voldoen?
- Wat is het kennisniveau van de klant?
- Voor welk type argumenten is de doelgroep gevoelig?
We hebben het dus over de directe doelgroepbeschrijving. Hoe beter we die kunnen formuleren, des te scherper kunnen we de andere aspecten van onze gezamenlijke boodschap naar buiten brengen.
De 26 C's van Communicatie:
Casus - Commitment - Compassie - Concept - Context - Commercial - Concurrentie - Crisismanagement - Corporation - Competences - Clients - Cash - Conventions - Creation - Criticizing - Coaching - Content - CopyPaste - Call To Action - Calendar - Catwalk - Conversation - Control - Conversie - Contract - Compliance
De bonus C!
Champaign