CommunicatieCode / Call To Action
Als we de relevante content van ons verhaal, hebben bepaald, dan is het ook van groot belang om uit te spreken welke 'actie' we verwachten van de potentiële doelgroep.
Dus, welke 'Call To Action' bouwen we in onze communicatie met de markt.
Een Call To Action is een oproep aan de bezoeker van de website(pagina).
- Willen we dat de potentiële klant meteen gaat kopen?
- Willen we dat de potentiële klant naar ons toe reageert?
- Willen we dat de potentiële klant zijn e-mailadres achterlaat?
- Willen we dat de potentiële klant meer informatie aanvraagt?
- Willen we hem of haar uitdagen?
- Willen we dat de klant onze ambassadeur wordt en daar vorm aan gaat geven?
- Etc...
Kortom, bij elke marketing- of communicatieactiviteit die wordt gegenereerd, op basis van alles wat we hebben bepaald in eerdere trajecten binnen deze CommunicatieCode, dienen we vast te stellen welke actie(s) we verwachten van de beoogde doelgroepen.
Het uiteindelijke doel is uiteraard conversie en logischerwijze is dát dan ook de volgende stap in de CommunicatieCode.
De 26 C's van Communicatie:
Casus - Commitment - Compassie - Concept - Context - Commercial - Concurrentie - Crisismanagement - Corporation - Competences - Clients - Cash - Conventions - Creation - Criticizing - Coaching - Content - CopyPaste - Call To Action - Calendar - Catwalk - Conversation - Control - Conversie - Contract - Compliance
De bonus C!
Champaign