Vertelt u in uw bedrijfscommunicatie wel over uzelf maar niets over uw klanten?
16 September 2015 - Categorie Algemeen
Ontmoet op 12 oktober de leukste nerd van Nederland.
Lees meer >>>
MUSTREAD BLOG:
Wij stellen dat minstens 80% van de bedrijven - en misschien wel 90%! - de boodschap over zichzelf belangrijker vindt dan de boodschap voor de klant.
Merkwaardig. Want iedere ondernemer of elk bedrijf heeft toch als doel meer te verkopen of een hogere omzet te halen?
Overigens zeggen we daar meteen bij dat deze bedrijven en ondernemers dat waarschijnlijk helemaal niet bewust doen.
Daarom dit blogje.
Om dat bewustzijn op gang te brengen. Bij u. En ten behoeve van een snellere en grotere binding met uw klanten én potentiële klanten.
Om uiteindelijk dóór die intensere binding meer te verkopen, een hogere omzet te halen of een groter marktaandeel te bereiken. Of welke andere doelstelling u ook hebt vanuit uw organisatie.
We stellen u graag de volgende vraag:
- Heeft u op uw website in de menustructuur het linkje 'Over Ons' opgenomen?
Vast wel.
En natuurlijk is dat prima.
Maar... heeft u op diezelfde website in de menustructuur óók iets opgenomen waarin u iets vertelt over de klant of het type klant dat u aan uw organisatie wilt binden. Vertelt u concreet iets over de uitdagingen van uw doelgroep?
- U weet voor uzelf het antwoord.
- Minstens 80% van de websites vertelt graag iets 'Over Ons' en vergeet iets te vertellen 'Over U' of 'Over Uw Uitdagingen'.
Want is het niet gek dat veel bedrijven op hun websites veel over zichzelf vertellen maar niets over hun klanten?
Wij hebben de oplossing...
Ons voorstel (advies!) voor u:
- Neem een link in uw menustructuur op met de titel 'Over U' en/of 'Over uw uitdagingen'.
- Zorg ervoor dat 'Over U' en/of 'Over uw uitdagingen' vóór het linkje staan met de tekst 'Over Ons'.
- Houd er rekening mee dat bezoekers van uw site van links naar rechts lezen. En dus is het verstandig om de linkjes 'Over U' en/of 'Over uw uitdagingen' uiteraard aan de linkerzijde te plaatsen van de plek waar 'Over Ons' staat.
- Kijkt u voor de aardigheid even op onze homepage. U ziet dat wij daar óók als eerste iets zeggen 'Over u' en 'Over uw uitdagingen'.
De essentie van deze boodschap: maak uw doelgroep in uw bedrijfscommunicatie belangrijker dan het inhoudelijke verhaal over uzelf.
Want, voor de klant (en de potentiële klant) is het véél essentiëler of er iets gelezen wordt waarin deze zich herkent dan een presentatie over uzelf.
Natuurlijk is die presentatie over uzelf ook belangrijk. Maar... de uitdagingen van uw klant zijn groter.
Van groot belang dus om in uw bedrijfscommunicatie - onder andere op uw website - daar slim op in te spelen. Om uiteindelijk de binding met uw markt en doelgroepen te vergroten. Want daardoor stijgt de verkoop of behaalt u uw andere doelstellingen eerder.
Succes!
Met vriendelijke groet,
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Sr. Communicatie-adviseur / CEO Crown Media Group
Ik heb een vraag, een suggestie of wil iets anders weten. Ik vul daarom hieronder het contactformulier in. Crown Media antwoordt binnen 2 werkdagen!
Lees hier ons privacy statement.