Copywriters MOETEN u deze vraag stellen als ze uw blogs schrijven.
Zonder deze vraag, geen succesvol blog
06 November 2019 - Categorie AlgemeenWe hebben het in dit blog even niet over SEO, SEA en andere zoekmachinemarketing-termen die van belang zijn als uw bedrijf of organisatie zakelijke blogs publiceert. We hebben het daarentegen nu WEL over de enige vraag die uw copywriter onvoorwaardelijk MOET stellen. Aan u.
De vraag is:
Wat moet de lezer ab-so-luut en onvoorwaardelijk onthouden als deze uw zakelijke blog heeft gelezen?
Of;
Stelt u zich eens voor dat u de lezer een week na het lezen van het blog tegenkomt.
Wat moet de lezer zich dan (na een week) nog herinneren van de inhoud van uw zakelijke blog?
Natuurlijk gaat de tekst verder onder deze afbeelding
HANDVATTEN
Ja, zo simpel is het feitelijk. Niets meer, niets minder. Natuurlijk is het aan u om een concreet antwoord te geven op die gestelde vraag.
Het is echter onze ervaring dat het formuleren van dit antwoord soms nog behoorlijk lastig kan zijn. Want, probeer maar eens in één zin (of: hooguit twee zinnen) te verwoorden wat de kern van uw zakelijke blog is.
Natuurlijk zijn er diverse handvatten om uiteindelijk toch tot een helder antwoord te komen waardoor uw copywriter effectief en doeltreffend van start kan.
We geven er een paar waardoor u ongetwijfeld op gang komt opdat u de belangrijk(st)e vraag van uw copywriter kunt beantwoorden.
-
Waar wilt u de lezer precies van overtuigen?
-
Welke Call-To-Action wilt u bij de lezer genereren? (Welke actie moet hij ondernemen na het lezen van het blog?)
-
Welk product of welke dienst wilt u het liefst verkopen als de lezer uw zakelijke blog heeft gelezen?
-
Wat is het (vermeende) probleem van de lezer?
-
Welke gedragsverandering wilt u bij de lezer tot stand brengen?
Als uw copywriter dergelijke vragen niet aan u stelt, dan weet u zeker dat het schrijven van een goed zakelijk blog heel lastig wordt en dat het feitelijk een investering wordt, die zich niet zal lonen. Zonder deze vragen, geen succesvol blog.
Tot slot...
Ik wens u veel geluk, wijsheid en… het meeste rendement met de publicatie van uw zakelijke blogs!
Met vriendelijke groeten!
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatieadviseur / BlogBoy / Expert CommunicatieCode
Founder / Dagvoorzitter / Debatleider / Chairman Round Tables / Trainer
Ondernemer bij Crown Media, Bureau voor Communicatie en Strategie, columnist Financiële Telegraaf en opiniemaker/debater bij BNR Nieuwsradio.
LEESTIPS:
-
Hoe vaak moet u zakelijke blogs publiceren? Één keer per week? Of, één keer per maand?
-
Google weet wat het maximum aantal woorden is, dat u in uw blog moet plaatsen.
-
Zelfs een bizar slecht geschreven blog, kan nog heel succesvol zijn!
Ja... Leuk! Graag ontvang ik de onmisbare tips om excellente zakelijke blogs te schrijven. En meer!
Lees hier ons privacy statement.