UITNODIGING - Ondernemers en MKB-bedrijven gaan op 17 januari 2017 naar de 1e #SylvanaSimonsLezing
23 November 2016 - Categorie AlgemeenUITNODIGING
1e #SylvanaSimonsLezing
Staat de vrijheid van meningsuiting
voor ondernemers in NL onder druk?
door: Jerry Helmers
dinsdag 17 januari 2017
vanaf 12.30 uur
Hogeschool / Universiteit van Utrecht
Faculteit Communicatie
Download de flyer. (PDF)
WAT VINDT U?
Ondernemers en bedrijven – van ZZP tot MKB en het grootbedrijf – in Nederland staan in de huidige tijdgeest voor nóg grotere uitdagingen op het gebied van bedrijfscommunicatie en marketing. En, op het gebied van imagobewaking.
- Durft een ondernemer nog wel foto’s van het Sinterklaasfeest voor de kinderen van de medewerkers op Social Media te plaatsen met op die foto’s alleen maar Zwarte Pieten? (en dus geen gekleurde Pieten). Voor hij het weet staat zijn bedrijf als ‘racistisch’ te boek en voor hij het zich goed en wel realiseert, is het bedrijf mikpunt van ongenuanceerde spot.
- Durven ondernemers nog wel hardop – op persoonlijke Social Media – hun politieke voorkeuren uit te spreken? Ondernemers zijn immers ook mensen met een eigen mening maar ja… dat kán kritieken opleveren! En hij kan klanten kwijtraken!
- Wat doet u - als ondernemer - als één van uw werknemers zich op zijn eigen Social Media accounts beledigend uitlaat over bijvoorbeeld Geert Wilders, Jesse Klaver, Sylvana Simons of wie dan ook....?
- Als er een nieuw directielid wordt verwelkomd en het is een man… Is het bedrijf dan meteen ‘seksistisch’ doordat er geen vrouw is aangesteld?
UW BEDRIJFSIMAGO
Kortom, in tijden van maatschappelijke polarisatie hebben bedrijfscommunicatie en marketing nieuwe scherpe dimensies gekregen.
Een beetje communicatieafdeling c.q. een verstandige communicatieadviseur moet meer dan ooit begrijpen wat de maatschappelijke discussies zijn, die onverwacht (?) van toepassing kunnen zijn op het eigen bedrijfsimago.
En, wat wordt dan in ‘no time’ de duidelijke onderbouwde publieke opinie van het bedrijf, zodat het bedrijf ook echt staat waar het voor staat en dat het imago geen reputatieschade oploopt.
Of... dient een ondernemer zich te realiseren dat hij in tijden van maatschappelijke polarisatie altijd reputatieschade oploopt?
Jerry Helmers – CEO bij de Crown Media Group en Sr. Communicatieadviseur – spreekt op dinsdag 17 januari 2017 de eerste #SylvanaSimonsLezing uit. Deze vindt plaats op de Universiteit / Hogeschool van Utrecht om 12.30 uur. (Faculteit Communicatie)
In iets meer dan een uur vertelt hij waar ondernemers ten behoeve van hun bedrijven en hun marketing en verkoop anno nu absoluut rekening mee moeten houden. Kortom, een messcherpe interactieve lezing over marketing en bedrijfscommunicatie in tijden van maatschappelijke polarisatie.
BELANGSTELLING?
Wilt u t.z.t. een uitnodiging ontvangen voor een kosteloos toegangsticket om geïnspireerd te raken en een groter bewustzijn te creëren over deze ware actuele ondernemers- en bedrijfsuitdagingen?
Vul onderstaand formulier in!
Lees hier ons privacy statement.