TOP 7 BEST GELEZEN marketing- en communicatieblogs van 2019
Dé selectie voor 2020 op weg naar meer klanten, een hogere omzet en een grotere bekendheid.
08 Januari 2020 - Categorie AlgemeenTraditioneel kijken we in de eerste helft van januari naar de best gelezen en meest gewaardeerde marketing- en communicatieblogs van het jaar 2019. We tellen af van 7 naar 1!
(Lezen dus want dit overzicht geeft ook aan wat ondernemers en bedrijven belangrijk vinden in hun marketing- en communicatie op weg naar meer klanten, een hogere omzet en een grotere bekendheid.)
7e plaats in 2019
WAT KOST EEN TEKSTSCHRIJVER?
Wat kost een tekstschrijver die waardevolle content produceert? (En, waarom een copywriter een waardevolle Pain In The Ass moet zijn!)
(gepubliceerd op 21 november 2019)
6e plaats in 2019
DE 5B'S VAN EEN EXCELLENT BLOG
Een zakelijk blog heeft pas de grootste potentie op rendement als de copywriter de uiterst 5B's in die blogs verwerkt. De 5B's zijn....
(gepubliceerd op 5 september 2019)
5e plaats in 2019
HOE MEET JE DE IMPACT VAN EEN BLOG?
En zó meet u de (echte!) impact van een zakelijk blog dat u publiceert op uw website. En dan hebben we het NIET over clicks, conversie en leestijd.
(gepubliceerd op 13 april 2019)
4e plaats in 2019
IN EEN BLOG NIET TE VEEL WOORDEN...
Het maximum aantal woorden in een zakelijk blog is..... (waardoor het rendement het grootst zal zijn!)
(gepubliceerd op 22 februari 2019)
3e plaats in 2019
DE GEMISTE PR-KANS VAN ELK BEDRIJF!
Waarom laten bedrijven deze eenvoudige kans op positieve PR altijd liggen? Waarom besteden ze hier geen aandacht aan?
(gepubliceerd op 23 januari 2019)
2e plaats in 2019
HOE VAAK MOET JE BLOGGEN?
Hoe vaak moet je bloggen in het MKB? Met andere woorden: met welke frequentie publiceer je een zakelijk blog?
(gepubliceerd op 31 juli 2019)
1e plaats in 2019
ELKE ORGANISATIE HEEFT EEN CDO NODIG!
Waarom elke organisatie in het MKB en daarbuiten eigenlijk een CDO (Chief Debating Officer) moet aanstellen en hoe dit positief uitpakt voor de o zo gewenste innovatie!
(gepubliceerd op 25 september 2019)
Tot slot... (Podcast!)
Voor het jaar 2020 wens ik u vanzelfsprekend ook heel veel marketing- en communicatiewijsheid. Misschien al met deze Podcast? Want, in december werd ik geïnterviewd door BizzModell dat superleuke podcast over ondernemerschap in Nederland online zet. Mijn boodschap in deze podcast van ongeveer 22 minuten richt zich op de vraag hoe bedrijven de eigen innovatiekracht kunnen stimuleren. (Want, dat gebeurt nu nog veel te weinig!)
Tot snel ziens!
Met vriendelijke groeten!
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatieadviseur / BlogBoy / Expert CommunicatieCode
Founder / Dagvoorzitter / Debatleider / Chairman Round Tables / Trainer
Ondernemer bij Crown Media, Bureau voor Communicatie en Strategie, columnist Financiële Telegraaf en opiniemaker/debater bij BNR Nieuwsradio.