SUPERSHORTBLOG: Vergeet dit niet bij het contactformulier op uw website!
Leestijd: 11 seconden
26 Juli 2018 - Categorie AlgemeenIn dit blog een supertip. Voor het contactformulier op uw site.
- Maak een belofte: noteer bij het contactformulier op welke termijn u een antwoord geeft. (En kom die belofte dan ook na!)
- En, zorg er voor dat de zender een automatische bevestiging in zijn inbox ontvangt. Daarin staat andermaal vermeld op welke termijn u antwoordt. En, de zender kan dan terugzien wat hij aan u vroeg. De tekst die door de zender is ingevuld kunt u laten terugkomen in de bevestigingsmail. Wel zo makkelijk!
Voor degenen die meer over dit onderwerp willen weten...
Lees dan verder als u méér tijd hebt...
Niemand vindt het leuk om in de file te staan. Maar... als u weet dat 10 kilometer verderop een groot ongeluk is gebeurd, waardoor niemand meer kan doorrijden, dan begrijpt u in ieder geval waarom u in de file staat. Gevoelsmatig is de wachttijd korter.
Barman...
Misschien bent u wel eens in een tjokvolle kroeg. En, moet u zich aan de bar door de drukte heen worstelen om een bestelling te doen. Natuurlijk begrijpt u dat de barman of -vrouw niet iedereen tegelijk kan bedienen. Maar hoe fijn is het als de barman of -vrouw u een knikje geeft als signaal: 'Ik heb u gezien. Ik heb het druk, maar ik kom zo bij u!' Uw wachttijd voelt korter.
Het zijn de kleine dingetjes die het 'm doen.
Dat alles geldt dus ook voor een contactformulier:
- Laat de zender niet in het ongewisse. Doe een belofte. De zender wil immers iets aan u vertellen. Of een vraag aan u stellen. Vertel dus binnen welke termijn u antwoordt! Dat is wel zo prettig!
- Het is bovendien goede PR omdat de zender nu zeker weet dat zijn vraag in behandeling is genomen.
We schreven dit blogje omdat we het simpelweg nog nét niets te vaak meemaken dat er helemaal geen 'reactie' is als we een contactformulier op een site hebben ingevuld.
- Hebben ze mijn vraag wel ontvangen?
- Gaan ze mijn vraag wel beantwoorden?
Dat kan dus beter op veel sites. Misschien ook op uw site.
Vandaar deze supertip! U regelt dit beslist vandaag nog op uw website, toch? Wij hebben het als volgt geregeld....
Tot snel ziens!
Met vriendelijke groet,
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatieadviseur / BlogBoy / Expert CommunicatieCode
Ik heb een vraag, een suggestie of wil iets anders weten. Ik vul daarom hieronder het contactformulier in. Crown Media antwoordt binnen 2 werkdagen!
Lees hier ons privacy statement.