SHORTBLOG: Blog publiceren? Dan dit NOOIT vergeten...
SHORTBLOG (maximum leestijd: 17 seconden)
17 Juli 2018 - Categorie AlgemeenOndernemend Nederland blogt zich helemaal suf. En eerlijk is eerlijk. Ik lees best vaak leuke zakelijke blogs. Maar één tip wil ik toch wel geven; het hiernavolgende moet u namelijk NOOIT vergeten als u een zakelijk blog publiceert....
- Die tip is heel simpel: vergeet NOOIT een datum van publicatie bij het blog te vermelden.
Lees verder onder de afbeelding...
Want, over een jaar... over twee jaar.... over vijf jaar is uw blog nog steeds vindbaar op het internet. Als de juiste zoekwoorden op Google zijn ingetypt, dan kan het zomaar zijn dat nieuwe lezer(s) ook dan ineens op uw site landen.
Deze lezers zijn per definitie geïnteresseerd in wat u te vertellen hebt. Immers, ze hebben op Google hun zoekvraag gesteld en u geeft - volgens Google - het antwoord.
Wel, stel ze dan niet teleur...
In de eerste plaats door gewoon een kwalitatief inhoudelijk hoogwaardig blog aan te bieden dat bovendien onderdeel is van een slimme blogstrategie. Maar laat ook zien van welke datum het blog is.
Zo kan de lezer het blog in perspectief plaatsen. Men weet meteen in hoeverre het blog (en dus uw expertise!) actueel is en welke waarde er aan het blog gegeven kan worden.
Een voorbeeld....
Wij vonden deze week bij toeval een voorbeeld van een blog / nieuwsbericht waar géén datum bij staat vermeld.
Het gaat om de toetreding van een nieuwe associé bij Zorgvuldig Advies per 1 juli.
- Maar.... is het 1 juli 2018?
- Of is het 1 juli 2017?
- Of is het misschien 1 juli 2012?
- Tja... wanneer is betreffende dame nu écht aangetreden als associé?
Op het moment dat wij dit blog schreven, stond er in ieder geval geen jaartal bij.
Screenshot (16 juli 2018):
Uw zakelijke blogs optimaliseren?
Onderaan dit blog hebt u de mogelijkheid om nog meer tips te ontvangen die de kwaliteit van uw zakelijke blogs een impuls geven!
Wie zijn wij?
Dit SHORTBLOG werd u aangeboden door Jerry Helmers van Crown Media, Bureau voor Communicatie en Strategie in Badhoevedorp. Jerry is media-ondernemer, sinds 2010 columnist bij de Financiële Telegraaf, opiniemaker bij BNR Nieuwsradio en directeur/eigenaar van debat-trainingsinstituut Dé Nederlandse Debatclub.
Bij Crown Media houden we ons o.a. bezig met het ontwikkelen van professioneel communicatie- en mediabeleid voor het MKB.
Tot snel ziens!
Met vriendelijke groet,
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatieadviseur / BlogBoy / Expert CommunicatieCode
Ja... Leuk! Graag ontvang ik de onmisbare tips om excellente zakelijke blogs te schrijven. En meer!
Lees hier ons privacy statement.