SEO waarde van uw online content is niet het allerbelangrijkste!
Meer lezers voor uw zakelijke blogs? 4 belangrijke factoren die meetellen voor elke website!
12 Januari 2020 - Categorie AlgemeenAls uw online content publiceert (zoals zakelijke blogs, vlogs en podcast) dan is de SEO (de zoekmachinemarketing) belangrijk. Maar... het is niet het allerbelangrijkste!
Daarmee stellen we uiteraard niet dat u (dus?) geen aandacht meer hoeft te besteden aan het plaatsen van de meest passende zoekwoorden op de juiste plekken in uw (zakelijke) blogs (Blijf dat dus WEL doen!) maar er is nog een aantal andere zeer belangrijke argumenten om uw online content op orde te houden.
Ik noem er hier vier die allemaal bijdragen aan het opbouwen van een trackrecord (met al die blogs en vlogs!)
1. CONTENT IS DE BASIS VAN UW BESTAANSRECHT
Op uw website is het van belang dat een prospect letterlijk ziet dat u deskundig bent. Al zou u maar één keer per maand een blog of vlog publiceren, dan ziet de lezer dat u serieus met uw vak bezig bent, dat u uw kennis deelt en dat u dus nadenkt over wat belangrijk is voor doelgroepen. Met andere woorden: u bouwt een trackrecord van expertise op. Dit heeft een positieve uitstraling op de beeldvorming rondom uw organisatie of ten aanzien van de producten en diensten die u levert.
U toont aan dat uw bedrijf serieus bestaansrecht heeft.
En dát vergroot op termijn uw kansen op omzet en meer klanten.
2. U CREËERT STATUS
Er zijn nog zo ontzettend veel bedrijven en organisaties die helemaal NIETS doen aan online marketing en communicatie. Dan kijkt u op de betreffende site en dan ziet u dat het laatste nieuwsbericht of blog van 3 jaar geleden is. (Ja, dat zien we nog zo vaak gebeuren!). Wel... dat is de dood in de pot. Doet u het beter dan uw concurrenten die ook die online communicatie verwaarlozen? Perfect. Ten opzichte van die concurrenten creëert u een zekere status rondom uzelf, uw bedrijf en uw producten en diensten.
3. U HEBT EEN FIJNE LEVENDIGE UITSTRALING (POSITIEVE PR!)
Ik zei het net al bij punt 2. Niet publiceren is de dood in de pot. Want, als u regelmatig updates plaatst dan ziet de buitenwereld dat u letterlijk 'Alive and Kicking' bent. Ze zien u voorbijkomen in allerlei Timelines. U bent levendig en dus actief, zichtbaar en u staat open voor communicatie. Dat vindt de markt prettig! Positief dus!
4. BEZOEKERS KIJKEN VERDER OP UW SITE
Als bezoekers een blog op uw site lezen, dan is vanzelfsprekend de kans groot (mits een blog goed is geschreven!) dat ze nog even bij u op bezoek blijven. Dus, dat ze doorklikken naar iets anders. In andere woorden: u hebt uw SpiderWebLinking goed op orde!
Dat alles is vanuit technische Google-perspectief best wel handig want als Google constateert dat bezoekers langer op uw site blijven, dan beïnvloedt dit de vindbaarheid van uw site in positieve zin. U komt hoger in de zoekresultaten te staan. Maar doordat bezoekers verder klikken, komen ze meer over u te weten. En hoe meer ze weten, hoe groter de kans is dat ze op een gegeven moment ook daadwerkelijk iets met uw producten en/of diensten willen gaan doen.
Dus, laten we het eens omdraaien: als u niet publiceert, dan is er ook geen reden voor de buitenwereld om uw site te bezoeken en dús zal er ook nooit naar meer worden doorgeklikt.
TOT SLOT!
Nogmaals... vergeet niet de SEO (zoekmachinemarketing) zo goed mogelijk op orde te brengen en te houden in uw zakelijke blogs, want natuurlijk telt dat wel degelijk mee.
Maar weest u zich bewust van de bovenstaande 4 factoren die ook een impuls geven aan meer klanten, een hogere omzet en meer bekendheid.
Ik wens u daar vanzelfsprekend heel veel succes mee!
Met vriendelijke groeten!
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatieadviseur / BlogBoy / Expert CommunicatieCode
Founder / Dagvoorzitter / Debatleider / Chairman Round Tables / Trainer
Ondernemer bij Crown Media, Bureau voor Communicatie en Strategie, columnist Financiële Telegraaf en opiniemaker/debater bij BNR Nieuwsradio.
RELEVANTE LEESTIPS:
-
wat kost eigenlijk een copywriter die superwaardevolle content creërt?
-
Hoe vaak moet u zakelijke blogs publiceren? Één keer per week? Of, één keer per maand?
-
Google weet wat het maximum aantal woorden is, dat u in uw blog moet plaatsen.
-
Zelfs een bizar slecht geschreven blog, kan nog heel succesvol zijn!
-
Als een ondernemer in het MKB deze vragen NIET kan beantwoorden, dan is dat niet goed voor zijn reputatie!
Ja... Leuk! Graag ontvang ik de onmisbare tips om excellente zakelijke blogs te schrijven. En meer!
Lees hier ons privacy statement.