Mooi jubileum: Crown Media geeft 100e presentatie / training Free Publicity
13 Oktober 2016 - Categorie AlgemeenOp woensdagavond 12 oktober 2016 heeft Jerry Helmers zijn 100e (!) presentatie / training Free Publicity gegeven. Dat gebeurde tijdens het Startersplatform, georganiseerd o.a. door de gemeente Haarlemmermeer en de KvK....
Onderschat fenomeen
"Het genereren van Free Publicity en het vergroten van je kans op gratis media-aandacht is een fenomeen in de marketing- en communicatiemix dat door veel bedrijven, ondernemers en organisaties structureel wordt onderschat," zegt Jerry Helmers.
"Want, hoe fantastisch zou het niet zijn als je in een TV-programma mag aanschuiven op basis van jouw deskundigheid. Of, dat een journalist je spontaan belt voor een interview."
- Klik meteen voor TIPS over Free Publicity
Ad hoc
"Ik zie dat veel ondernemers op dat vlak ad hoc werken," vervolgt Jerry.
"Ze realiseren zich op maandag dat ze die week graag met een artikel in de Telegraaf zouden willen staan, omdat ze bijvoorbeeld een nieuw product lanceren maar zijn dan teleurgesteld dat dit uiteindelijk niet lukt. Daarom dient Free Publicity een structureel onderdeel te worden van je marketingplan. Alleen dán vergroot je je kans op gratis media-aandacht."
"Het was fantastisch dat toevallig de 100e presentatie / training in mijn eigen gemeente plaatsvond," zegt Jerry.
"De zaal zat vol met startende ondernemers, die inspiratie op dit thema wilde opdoen."
Op het podium
In een razend tempo nam Jerry de belangrijkste strategische aanbevelingen door, maar ook behandelde hij de Quick Tips, waarmee iedere ondernemer eigenlijk de volgende dag al mee van start kon.
De presentatie van een uur was bruisend en dynamisch. Voordat enkele ondernemers in de zaal het goed en wel wisten, stonden ze zelf op het podium waarbij ze door geslepen interviewtechnieken 'op charmante wijze' in de val werden gelokt door Jerry Helmers, die in de rol kroop van een kritische journalist.
Het was leerzaam. En hilarisch.
Trainingen
Regelmatig geeft Jerry trainingen voor bedrijven (bijvoorbeeld voor communicatie-afdelingen), ondernemersverenigingen en andere bijeenkomsten waar ondernemers samenkomen. Soms zijn het presentaties van een uur (zoals bij dit Startersplatform), maar vaak zijn het ook uitgebreide workshops van twee of drie uur waarbij de deelnemers verder de diepte in duiken.
"Maar ook helpen we organisaties letterlijk met het opzetten van Free Publicity beleid. Het doel? We maken ze Breaking News!"
Heel graag ontvang ik leuke en handige tips om de Free Publicity van mijn bedrijf een boost te geven. Ik laat mijn gegevens hieronder achter:
Lees hier ons privacy statement.