MKB'ers opgelet: waarom toch zo weinig profilering met uw certificeringen en keurmerken?
Hoe makkelijk kan slechts een béétje communicatie of marketing al zijn?
10 September 2021 - Categorie AlgemeenIn veel branches zijn er allerlei keurmerken en certificaten. Sommigen zijn verplicht opgelegd vanuit de overheid, sommigen zijn ontwikkeld door brancheorganisaties. Het is voor uw marketing, communicatie én geloofwaardigheid naar de markt toe, essentieel om deze zichtbaar te laten zien.
Het is immers niet alleen zo dat klanten er naar kunnen vragen; klanten kunnen het zelfs ook als verplichting opleggen.
Anders mag u niet leveren.
In dit blogje daarom aandacht voor de C van Certificate uit de MarketingCode.
Mijn belangrijkste tip ten aanzien van dit onderwerp:
Toon de markt dat u náást uw reguliere eigen expertise en verworven ervaring óók voldoet aan de geldende (soms) officiële normen en waarden van uw vakgebied. En, als het even kan: toon aan dat uw eigen (bedrijf)standaard zelfs op een hoger niveau ligt ten opzichte van die normen en waarden.
U bent misschien wel méér waard.
Soorten certificeringen en keurmerken:
-
Voor uw bedrijf als geheel;
-
Voor de processen binnen uw bedrijf;
(HIER ziet u een mooi voorbeeld daarvan) -
Voor uw producten en/of diensten;
-
Voor uzelf als individu;
-
Voor uw (individuele) medewerkers.
Praktische tips:
-
Communiceer helder op uw website – bijvoorbeeld met logo’s – welke certificaten en keurmerken in uw bedrijfsbezit zijn. Laat zien welke criteria van toepassing zijn;
-
Communiceer in blogs en vlogs en op Social Media als u de jaarlijkse officiële audit hebt doorstaan;
(HIER ziet u een mooi voorbeeld daarvan) -
Communiceer welke wezenlijke voordelen uw klanten en opdrachtgevers ervaren door het feit dat u (of uw organisatie, producten en diensten) in het bezit is van een keurmerk of dat u gecertificeerd bent.
Conclusie:
De C van Certificate uit de MarketingCode is een niet te onderschatten marketingmiddel.
Het kan het verschil betekenen tussen het binnenhalen van de opdracht of niet.
c
Trouwens - de C van Certificate is nog maar één van de 69 C's uit de MarketingCode.
Weten wat de andere 68 C's zijn?
Check de MarketingCode!)
Veel succes gewenst.
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatie- en Marketingadviseur / BlogBoy / Expert MarketingCode
Founder / Dagvoorzitter / Debatleider / Chief Debating Officer / Chairman Round Tables / Trainer
Ondernemer bij Crown Media, Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie, columnist Financiële Telegraaf.
Crown Media, Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie van Jerry Helmers – gevestigd sinds het jaar 2000 in Badhoevedorp - richt zich op die bedrijven in het MKB die géén eigen marketing- of communicatieafdeling hebben of waar deze disciplines er ‘een beetje’ worden bijgedaan. Crown Media houdt zich bezig met het ontwikkelen van marketing- en communicatieplannen en creatieve copywriting. (en alles wat daaraan verwant is!). BlogBoy en de CommunicatieCode zijn belangrijke labels. Crown Media is tevens eigenaar van debattrainingsinstituut Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam.
RELEVANTE LEESTIPS:
-
Geen idee HOE en WAAROVER u moet bloggen?
Dit zijn de formats! -
Dé trend voor ondernemers in het MKB voor 2021
Het ontwikkelen én publiceren van een gedragscode! -
Dit dus écht nooit zeggen tegen de klant.
Noch in uw marketingcommunicatie. Noch in een persoonlijk acquisitiegesprek.
(En dat menen we serieus. U wilt toch geen dooddoener zijn?) -
IN DE ZOMER VAN 2020 HET VAAKST GELEZEN
Waarom persberichten er in 2020 heel anders uitzien dan in 2015. -
Dit zijn de 5 karaktereigenschappen van succesvolle zakelijke bloggers!
Leuk om even te toetsen of u het óók in zich hebt of u met uw blogs succesvol zult zijn. -
Als ondernemers in het MKB niet weten wat de onderwerpen van hun zakelijke blogs moeten zijn!
-
NU TIJDENS DE CORONACRISIS VEEL GELEZEN:
Zakelijk bloggen is net als beleggen op de beurs: uiteindelijk is er rendement! -
NU TIJDENS DE CORONACRISIS VEEL GELEZEN:
Mag je profiteren van het Coronavirus in je eigen marketing en communicatie? -
NU TIJDENS DE CORONACRISIS VEEL GELEZEN:
Mag je als MKB'er van je werknemers 'eisen' dat ze zich vooral tijdens de Coronacrisis als een betere ambassadeur gedragen? -
Wat kost eigenlijk een copywriter die superwaardevolle content creërt?
-
Hoe vaak moet u zakelijke blogs publiceren? Één keer per week? Of, één keer per maand?
-
Google weet wat het maximum aantal woorden is, dat u in uw blog moet plaatsen.
-
Zelfs een bizar slecht geschreven blog, kan nog heel succesvol zijn!
-
Als een ondernemer in het MKB deze vragen NIET kan beantwoorden, dan is dat niet goed voor zijn reputatie!
Ik ben nieuwsgierig geworden naar de MarketingCode. Neem svp contact met mij op; ik zou graag willen weten wat de Code voor mijn organisatie kan betekenen
Lees hier ons privacy statement.