3 kleine marketingdingetjes waar elke ondernemer in het MKB eenvoudig mee van start kan
Zo ingewikkeld en tijdrovend is het allemaal niet
30 Augustus 2021 - Categorie AlgemeenDit blog is voor al die ondernemers (in het MKB) die wéten dat ze iets aan marketing moeten doen, maar er eigenlijk niet echt de tijd voor hebben. Of, voor die bedrijven die geen eigen marketing- of communicatieafdeling hebben.
Want natuurlijk weet u wél dat het bedrijven van marketing nooit een overbodige luxe is. Sterker nog: het is de basis voor voortdurende aandacht en zichtbaarheid. Niets doen aan marketing is geen optie.
Daarom in dit blog 3 eenvoudige dingetjes die u op uw To Do-lijst kunt zetten.
En, die ook eenvoudig op te pakken zijn, maar die wel een eerste kleine boost geven aan uw marketingactiviteiten.
1/3
MAAK EEN BOILERPLATE
Een boilerplate is een kort stukje tekst dat men veelal aan het slot van persberichten ziet. U ziet de boilerplate ook wel onder vacatures staan. U zou het eventueel ook in de ondertekening van uw e-mailberichten kunnen meenemen.
Een boilerplate is een korte presentatie (hooguit 50 woorden) van uw bedrijf. Wie zijn we, hoe lang bestaan we, wat is onze missie, waar zijn we gevestigd…. Dat soort dingen. Plaats vooral uw bedrijfsnaam in die boilerplate. Dat is handig voor de vindbaarheid.
Als u deze boilerplate schrijft, ontstaat er ook een leuke bijvangst: u gaat weer even met uzelf in discussie over de kern van uw ondernemers- en bedrijfsbestaan. Ook dát is nooit een overbodige luxe!
Toch hulp nodig bij het maken van die boilerplate?
Neem contact met me op!
2/3
BEDENK EEN PAY-OFF VOOR UW BEDRIJF
De pay off is een heel kort zinnetje, of een combinatie van ‘lekker klinkende’ woorden die u achter uw bedrijfs- of productnamen plakt. Het doel is om in de marketingcommunicatie bij de doelgroepen de juiste (en positieve) associaties te creëren met uw bedrijfs- of productnamen.
Bekende voorbeelden van pay-offs, die in ons ‘collectief geheugen’ zijn opgeslagen:
-
MIELE – Er is geen betere.
-
TROS – De grootste familie van Nederland
-
NOKIA – Connecting People
-
Singapore Airlines – A Great Way To Fly
-
Dé Nederlandse Debatclub – Home Of Everybody’s Inspiration.
-
Crown Media – Communicatie met een visie, Communicatie met een missie
-
BlogBoy - Better Blogs, Better Business
Een goede pay-off zegt waar het op staat.
Een goede pay-off is uniek en alleen door uzelf te claimen.
Een goede pay-off is onderscheidend.
Als u uw pay-off bedenkt, ontstaat er ook hier een leuke bijvangst: u gaat weer even met uzelf in discussie over de kern van uw ondernemers- en bedrijfsbestaan.
Toch hulp nodig bij het maken van die pay-off?
Neem contact met me op!
3/3
START MET EEN BLOGSTRATEGIE
Waar makelaars en vastgoedbonzen zeggen dat het altijd gaat om ‘locatie, locatie, locatie’, zo zegt een béétje scherpe en inhoudelijke marketing & communicatieadviseur ‘content, content, content’!
Ik weet het: het creëren van content kost best tijd maar waarom begint u niet gewoon met het publiceren van één blog per 2 maanden. Goed, het is nog wat weinig maar u wilt toch ook niet dat de laatste publicatie op uw website van méér dan een jaar of langer geleden is. De bezoekers van uw website willen namelijk wel zien dat u alive and kicking bent.
U zapt toch ook weg van een website als het laatste nieuwsbericht of het laatste blog dateert van anderhalf jaar geleden? Dat wekt geen vertrouwen.
Kortom… ga bloggen! En als u er niet zo veel tijd voor hebt, begin dan op bescheiden schaal. Zoals gezegd: één keer in de twee maanden moet het u toch wel lukken om iets relevants te schrijven?
Toch hulp nodig bij het ontwikkelen van een nuttige en rendementsvolle blogstrategie?
Neem meteen contact op met BlogBoy!
BONUSTIP!
In alle bescheidenheid (Wij-Van-Wc-Eend....) geef ik u een leestip. Het gaat om een superleuk management- en ondernemersboekje met 69 handvatten om op eenvoudige wijze eindelijk eens wat aan marketing te gaan doen binnen uw bedrijf. Ook al hebt u helemaal geen marketingafdeling.
Die 69 handvatten zijn onderdeel van De MarketingCode.
Deze 69C's van slimme communicatiemarketing zijn De Heilige Graal op weg naar meer bekendheid, een hogere omzet, de juiste klanten en structurele bedrijfsgroei.
Beschouw deze 'code' dan ook als een handige routekaart om er qua marketing en communicatie eindelijk eens wat van te maken.
Veel succes!
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatie- en Marketingadviseur / BlogBoy / Expert MarketingCode
Founder / Dagvoorzitter / Debatleider / Chief Debating Officer / Chairman Round Tables / Trainer
Ondernemer bij Crown Media, Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie, columnist Financiële Telegraaf.
Crown Media, Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie van Jerry Helmers – gevestigd sinds het jaar 2000 in Badhoevedorp - richt zich op die bedrijven in het MKB die géén eigen marketing- of communicatieafdeling hebben of waar deze disciplines er ‘een beetje’ worden bijgedaan. Crown Media houdt zich bezig met het ontwikkelen van marketing- en communicatieplannen en creatieve copywriting. (en alles wat daaraan verwant is!). BlogBoy en de CommunicatieCode zijn belangrijke labels. Crown Media is tevens eigenaar van debattrainingsinstituut Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam.
c
RELEVANTE LEESTIPS:
-
Geen idee HOE en WAAROVER u moet bloggen?
Dit zijn de formats! -
Dé trend voor ondernemers in het MKB voor 2021
Het ontwikkelen én publiceren van een gedragscode! -
Dit dus écht nooit zeggen tegen de klant.
Noch in uw marketingcommunicatie. Noch in een persoonlijk acquisitiegesprek.
(En dat menen we serieus. U wilt toch geen dooddoener zijn?) -
IN DE ZOMER VAN 2020 HET VAAKST GELEZEN
Waarom persberichten er in 2020 heel anders uitzien dan in 2015. -
Dit zijn de 5 karaktereigenschappen van succesvolle zakelijke bloggers!
Leuk om even te toetsen of u het óók in zich hebt of u met uw blogs succesvol zult zijn. -
Als ondernemers in het MKB niet weten wat de onderwerpen van hun zakelijke blogs moeten zijn!
-
NU TIJDENS DE CORONACRISIS VEEL GELEZEN:
Zakelijk bloggen is net als beleggen op de beurs: uiteindelijk is er rendement! -
NU TIJDENS DE CORONACRISIS VEEL GELEZEN:
Mag je profiteren van het Coronavirus in je eigen marketing en communicatie? -
NU TIJDENS DE CORONACRISIS VEEL GELEZEN:
Mag je als MKB'er van je werknemers 'eisen' dat ze zich vooral tijdens de Coronacrisis als een betere ambassadeur gedragen? -
Wat kost eigenlijk een copywriter die superwaardevolle content creërt?
-
Hoe vaak moet u zakelijke blogs publiceren? Één keer per week? Of, één keer per maand?
-
Google weet wat het maximum aantal woorden is, dat u in uw blog moet plaatsen.
-
Zelfs een bizar slecht geschreven blog, kan nog heel succesvol zijn!
-
Als een ondernemer in het MKB deze vragen NIET kan beantwoorden, dan is dat niet goed voor zijn reputatie!
Ik heb een vraag, een suggestie of wil iets anders weten. Ik vul daarom hieronder het contactformulier in. Crown Media antwoordt binnen 2 werkdagen!
Lees hier ons privacy statement.