Waarom laten bedrijven deze eenvoudige PR-kans te vaak liggen?
"Nee, houden we niet zo van aandacht" (huh?)
23 Januari 2019 - Categorie AlgemeenWat willen ondernemers met hun bedrijven? Groei. Omzet. Nieuwe klanten. Meer bekendheid. Het zal u - als MKB'er - bekend in de oren klinken? Maar waarom laat u dan deze eenvoudige kans op positieve PR te vaak liggen?
Zo ingewikkeld is het nl. niet, betoog ik meteen in dit blogje.
Ik kom dan ook meteen met een warme, sympathieke en dringende aanbeveling: meldt u zich eens aan voor een ondernemersverkiezing!
Natuurlijk gaat de tekst van dit inspirerend en triggerend blogje verder onder het plaatje
'Maar er kan er toch maar één winnen?'
Er zijn in Nederland - en ook bij u in de gemeente of provincie - echt talloze mogelijkheden om een prijs of Award te winnen. Uiteraard begrijp ik ook dat er maar één kan winnen, maar.... realiseert u zich wel genoeg dat alleen al een eervolle nominatie simpelweg heel veel positieve (en gratis!) Free Publicity kan opleveren.
Dus, ook al wint u niet de felbegeerde Award... Aandacht is toch hetgeen u wilt met uw bedrijf, uw producten en/of uw diensten?
Uw verhaal in de media
Het is een makkelijke manier om potentiële klanten in de markt te attenderen op uw verhaal en uw bestaansrecht. En, het feit dat u creatieve oplossingen hebt voor de uitdagingen waar de markt voor staat. Door mee te doen aan ondernemers- en bedrijfsverkiezingen, creëert u een kans om uw verhaal in de media te vertellen.
Juist!
U geeft een boost aan uw eigen Free Publicity! (De beste publiciteit die u zich maar kunt wensen!)
En: u kunt zichzelf positief profileren én positioneren in uw eigen nieuwsbrieven, op uw eigen website en natúúúúúrlijk vertelt u uw verhaal op al uw Social Media-kanalen. Vanzelfsprekend zijn uw medewerkers uw ambassadeurs; dus zij vertellen het ook aan de wereld.
Natuurlijk gaat de tekst van dit inspirerend en triggerend blogje verder onder het plaatje
Praktische tips voor nu:
1)
Onderzoek of er in uw eigen gemeente, woonplaats of provincie AWARDS worden uitgereikt zoals...
'De ondernemer van het jaar',
'Het bedrijf van het jaar',
'De Innovatie van het Jaar' of
'De Snelste Groeier van het Jaar' etc etc etc.
2)
Blader eens door de vakbladen uit uw branche. Of browse eens door alle websites die er bestaan en die in uw branche of discipline actief zijn. Wedden dat u ongetwijfeld een jaarlijkse uit te reiken prijs ontdekt.
3)
Er zijn ongetwijfeld ook andere Awards en prijzen beschikbaar waar u - zo in eerste instantie - misschien (als MKB'er) helemaal niet aan denkt. Misschien bent u actief als groothandel, maar u bent wellicht ook werkgever. Dus, ongeacht de branche waarbinnen u actief bent, dan nog kunt u (lokaal, regionaal, landelijk?) best in aanmerking komen voor bijvoorbeeld een werkgeversAWARD?
Of misschien zijn er wel leuke prijzen en verkiezingen voor die ondernemers die een unieke prestatie hebben geleverd op sociaal-maatschappelijk vlak?
Natuurlijk gaat de tekst van dit inspirerend en triggerend blogje verder onder het plaatje
En dan?
Meteen aanmelden voor die verkiezing!
Echt... meteen doen!
Want... als ú het niet doet, dan doet uw concurrent het wel.
En, als u het wél doet (Congratz!), dan is de kans groot dat uw concurrent het niet doet. Want, ik zie helaas nog te veel dat ondernemers en bedrijven eigenlijk helemaal geen zin hebben in al dat gedoe rondom een ondernemers- of bedrijfsprijs. Het lijkt wel alsof ze helemaal geen aandacht of positieve PR willen.
Dit is úw ultieme kans om voor uzelf, uw bedrijf en organisatie aan veel Free Publicity te gaan werken.
U wilt het nu wel, toch?
Natuurlijk gaat de tekst van dit inspirerend en triggerend blogje verder onder het plaatje
Maar wát als er geen verkiezing is waar u aan kunt meedoen?
Als dat het geval is.... neem dan contact met ons op!
Ook dáár is het antwoord niet zo heel ingewikkeld.
Ik heb de ultieme oplossing. Echt!
(U dient echter dan wel het beetje bescheidenheid dat u hebt, volledig te laten varen)
Maar wát als u uw kans op een nominatie wilt vergroten?
Als dat het geval is.... wel, dan weet u dat u aan uw speech, pitch of presentatie kunt gaan werken. Daar helpen we u ook graag mee. Wij zijn van alle markten thuis als het gaat om het bouwen aan excellente en verrassende bedrijfscommunicatie en PR.
Tot slot...
Wij wensen u ongekende positieve media-aandacht en veel Awards in 2019! (By The Way.... als u een persbericht over uw nominatie e.d. verstuurt, vermijd dan wel de volgende Free Publicity Killers!)
En, als u hulp nodig hebt… We staan altijd voor u klaar. Zo is het ook weer!
Tot snel ziens!
Met vriendelijke groet,
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatieadviseur / BlogBoy / Expert CommunicatieCode
Lees hier ons privacy statement.