EXPERTISEBLOG: 7 MustKnows om sexy te worden door slimme en strakke online marketing
Ten behoeve van uw bedrijfscontinuïteit!
11 Juni 2017 - Categorie AlgemeenGrote organisaties in het MKB hebben bijna altijd een online marketeer in dienst. Of, ze hebben deze ingehuurd als externe specialist. Kleinere organisaties in het MKB, vooral die tot ongeveer 15 á 20 medewerkers hebben die online marketeer vaak niet tot hun beschikking. Terwijl ze heel goed weten dat ze wel iets 'moeten' doen met online marketing.
Want effectieve online marketing is toch écht een bedrijfseconomische must om contact te zoeken, te hebben én te behouden met de doelgroep. Dus ook met de klant.
Als er NIET structureel aan online marketing wordt gedaan, dan weet de (potentiële) klant niets over uw aantrekkelijkheid.
Maak uzelf (dus) sexy!
Tekst gaat verder onder het plaatje
Als eerste de definitie van online marketing:
Online marketing omvat het proces van creëren, beheren en publiceren van content via de meest relevante (online) kanalen. Online marketing is onlosmakelijk verbonden aan de offline marketing en maakt onderdeel uit van de algehele en goed door ontwikkelde communicatiestrategie.
Met online marketing....
- creëer je omzet;
- laat je zien dat je de problemen van de klant kunt oplossen;
- laat je zien dat je deskundig bent;
- maak je content die past bij de doelgroep;
- laat je zien dat je een autoriteit bent binnen je vakgebied;
- kom je top-of-mind!
Daarom in dit expertiseblog van Crown Media de...
7 Must-Knows over online marketing voor...
... organisaties in het MKB die geen eigen communicatie-afdeling hebben.
Tekst gaat verder onder het plaatje
1. BEDRIJFSCONTINUÏTEIT
Bedrijven en organisaties die structureel aan online marketing doen, zijn aantoonbaar succesvoller en leggen een bredere basis voor hun bedrijfscontinuïteit. Andersom gezegd: zonder online marketing is de communicatiestrategie niet compleet. En dus ook de verkoop niet.
Tekst gaat verder onder het plaatje
2. BLOGGEN IS THE THING
Het publiceren van blogs is intussen met afstand het meest gebruikte middel binnen de mogelijkheden van online marketing. Bedrijven en organisaties die een slimme blogstrategie hebben ontwikkeld, houden en behouden beter contact met hun doelgroepen en klanten. Zelfs ook als klanten even niet willen kopen, dan nog blijven de bloggende bedrijven top-of-mind.
3. SEO enzo
Hoe vindbaar is uw website? Het is voor elke organisatie vaak de meest relevante vraag in de online zoektocht naar nieuwe relaties en opdrachtgevers. Dus is de SEO op orde? Zijn de teksten ook op de statische pagina's op orde? Zijn ze relevant? Is er bovendien sprake van effectieve SpiderWeb-Linking?
Tekst gaat verder onder het plaatje
4. COMMUNICATIE
Slimme online marketing wordt het meeste ingezet ten behoeve van
- bedrijfscommunicatie,
- productcommunicatie,
- arbeidsmarktcommunicatie
- stakeholdercommunicatie.
Met name de laatste twee aspecten worden echter nogal eens onderschat. Besteed hier aandacht aan. En... u weet toch ook het verschil tussen bedrijfscommunicatie en productcommunicatie?
5.DE 10 I's
Online marketing is...
- Inspireren,
- Informeren,
- Identificeren,
- Infiltreren,
- Inhaken,
- Inkoppen,
- Illustreren,
- Intrigreren
- Imponeren en
- Innoveren.
6. VIDEOMARKETING
Online marketing is tegenwoordig ook video-marketing. Vooral als de doelgroep of de klant onder de 35 jaar is. Vlogt u al?
7. SOCIAL PROOF
92% van de mensen vertrouwt een online aanbeveling van een vriend. 70% van de mensen vertrouwt een aanbeveling van iemand die ze niet kennen. Wow! Hoe Social Proof is uw organisatie of zijn uw producten? Kortom - kunt u laten zien wat anderen van u vinden?
Tekst gaat verder onder het plaatje
Ik wens u veel succes en plezier met het ontwikkelen van uw online marketing strategie! Doe het slim, doe het strak en word sexy! Want, als u aantrekkelijk bent voor uw doelgroep, dan bent u sexy en dan hebt u de gunfactor.
Want u weet toch ook dat iedereen graag zaken doet met sexy bedrijven?
Of neem gewoon contact met me op als u een keer over online marketing wilt sparren!
Met vriendelijke groet,
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatieadviseur
Ik heb een vraag, een suggestie of wil iets anders weten. Ik vul daarom hieronder het contactformulier in. Crown Media antwoordt binnen 2 werkdagen!
Lees hier ons privacy statement.