EXPERTISEBLOG - Vier simpele vragen waardoor de MKB-ondernemer weet waarover hij kan bloggen
13 Februari 2017 - Categorie AlgemeenMKB-ondernemers weten absoluut waarom ze zouden moeten bloggen.
Echter, vaak hebben ze geen idee waar ze dan precies over moeten bloggen.
Om daar achter te komen, is eenvoudig... Ik leg het u hieronder uit in het kortste blog, ooit geschreven. Dit blog dus.
WAAROVER BLOGGEN?
De vraag 'waarom moeten we bloggen' hoeven we eigenlijk niet meer te beantwoorden. Toch?
Iedere MKB-ondernemer of organisatie die zichzelf 'in the picture' wil houden, die meer omzet wil halen, een groter marktaandeel wil bereiken of zichzelf wil profileren, weet dat de productie van zakelijke blogs anno nu een heel belangrijk onderdeel is van de totale marketing- en bedrijfscommunciatiemix.
MKB-ondernemers (en ook alle andere organisaties) hoeven maar vier vragen te beantwoorden, waardoor ze plots weten wat de inhoud van hun zakelijke blogs kan zijn
DE VRAGEN:
1.
WAT WILT U DE KOMENDE 12 MAANDEN VERKOPEN?
Welke producten of diensten uit uw aanbod, wilt u de komende 12 maanden graag aan de man brengen?
2.
AAN WIE WILT U DE KOMENDE 12 MAANDEN VERKOPEN?
Wie in de markt zijn uw meest relevante doelgroepen? Wie zijn uw (potentiële) klanten? Omschrijf uw klanten zo nauwkeurig mogelijk.
3.
HOE LUIDT DE ZOEKVRAAG VAN DE KLANT?
Als uw (potentiële) klanten nog nooit van u, uw organisatie en uw bedrijfsnaam hebben gehoord.... Wát is dan de meest ideale zoekvraag die ze zouden moeten intypen op Google. U bent de enige die in staat is om het beste antwoord daarop te formuleren.
4.
WAT IS HET KENNISNIVEAU VAN DE KLANT?
Hoe goed is uw (potentiële) klant al geïnformeerd? Wat weet de doelgroep nog niet over u, uw product/dienst en uw organisatie?
DUS...
Zet de antwoorden op bovenstaande vier vragen onder elkaar.
En, u weet waar u over kunt bloggen. Tja, echt. Zo simpel is het.
TIP:
Als u onderstaand formulier invult, dan ontvangt u in uw inbox o.a.
- De aller-aller-aller-allerbelangrijkste voorwaarden waar een goed zakelijk blog aan moet voldoen.
- De verschillende typen blogs waarmee u online kunt gaan.
We kijken met grote nieuwsgierigheid uit naar de publicatie uw blogs!
Veel succes!
Met vriendelijke groet,
Jerry Helmers
Sr. Communicatieadviseur (wie ben ik?)
CEO Crown Media Group (wie zijn wij?)
Ja... Leuk! Graag ontvang ik de onmisbare tips om excellente zakelijke blogs te schrijven. En meer!
Lees hier ons privacy statement.