EXPERTISEBLOG: Te vaak verkeerde argumenten voor nieuwe website
Het belangrijkste argument voor het bouwen van een nieuwe website wordt bijna nooit genoemd...
08 Februari 2018 - Categorie AlgemeenIn de afgelopen drie weken heb ik drie keer met drie potentiële klanten gesproken. Het gaat om commerciële bedrijven, actief in de zakelijke dienstverlening.
Mijn gesprekspartners vertelden mij dat ze een nieuwe website voor hun organisatie wilden laten bouwen. Ik vroeg hen wat de onderliggende redenen waren om een nieuwe website te laten bouwen.
Ik schrok van de antwoorden...
Nu ja... schrikken? Laat ik het zo zeggen: ik was verbaasd over hun antwoorden.
Ik was bij deze drie potentiële klanten uitgenodigd voornamelijk vanwege de vraag of ik voor deze bedrijven de (nieuwe) webteksten wilde gaan verzorgen. Uiteraard kan dat. Maar ja, een béétje copywriter (lees: slimme communicatieadviseur) stelt nét even wat andere vragen waardoor de drie potentiële klanten (eindelijk écht!) aan het denken werden gezet.
Tekst gaat verder onder de afbeelding
Toen ik hen nl. vroeg WAAROM zij een nieuwe website wilden laten bouwen, gaven zij mij vele redenen.
Ik heb die redenen hieronder in bullets samengevat.
Mijn vraag aan u is nu:
welk allerbelangrijkste argument (om een nieuwe website te laten bouwen) ontbreekt in onderstaand rijtje?
- "We willen onze nieuwe huisstijl beter laten zien"
- "De klant moet beter begrijpen wat we doen"
- "Onze teksten moeten beter"
- "We hebben nu een veel te stoffig imago"
- "We willen beter vindbaar zijn"
- "Onze concurrenten hebben mooiere websites"
- "Ons digitaal visitekaartje is niet compleet"
- "Het is gewoon tijd voor een nieuwe website"
- "Onze (huidige) website is oubollig"
- "We hebben nieuwe producten en die willen we beter laten zien"
- "We willen zichtbaarder zijn"
- "Het kan allemaal wat gelikter"
- "We willen een rustigere, strakkere uitstraling"
- "In één oogopslag moet de klant weten wat we doen"
- "De bezoeker van de site moet sneller zien wat we doen"
- "We spreken de doelgroep helemaal niet aan"
- "We willen bloggen"
- "We willen vloggen"
- "We willen Whitepapers publiceren"
- "We willen ook op mobile devices beter leesbaar zijn"
- "We willen onze website koppelen aan een nieuwsbriefsysteem"
Tekst gaat verder onder de afbeelding
Wilt u een leuk kadootje ontvangen?
Enfin, het is een globale samenvatting van wat ik hoorde in die drie gesprekken. Weet u al welk allerbelangrijkst argument door deze bedrijven - gek genoeg - niet werd genoemd?
Laat het mij weten; vul onderstaand eenvoudig webformuliertje in.
U ontvangt dan het enige juiste antwoord vrijwel meteen in uw inbox.
- In eerste instantie hoop ik u daarmee serieus aan het denken te zetten. Beschouw het mailtje in uw inbox als een inspiratiemomentje.
- Maar daarnaast heb ik nog een heel aardig 'kadootje' voor u dat direct te maken heeft met het antwoord op de vraag in dit blogje.
(ik kom het zelfs persoonlijk langsbrengen, als u daar prijs op stelt!)
Ik hoop van u te horen!
Met vriendelijke groet,
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatieadviseur / BlogBoy / Expert CommunicatieCode
Lees hier ons privacy statement.