EXPERTISEBLOG: Succesvoller zakelijk bloggen met SpiderWeb-Linking
Wie is de spin in het web van zijn eigen expertise?
16 Mei 2017 - Categorie AlgemeenDoet u al aan slimme SpiderWeb-Linking als u een blog publiceert op uw eigen site?
SpiderWebLinking is niets meer of minder dan het slim aan elkaar linken van eigen blogs op uw eigen platform.
Dus: hoe creatief bent u om uw eigen blogs met elkaar te verbinden? MKB-organisaties, ondernemers en bedrijven die aan SpiderWeb-Linking doen zijn succesvoller met hun online marketing. En daardoor ook met hun profilering, bedrijfscommunicatie en verkoop.
Tekst gaat verder onder het plaatje
Veel kennis, geen blogs! (Zonde, zonde, zonde!)
WAAROM SPIDERWEB-LINKING?
- U wilt dat de gemiddelde tijd dat lezers op uw site zijn, omhoog gaat.
Want u weet dat uw site daardoor in Google relevanter wordt en daardoor organisch op een hoger resultaat komt in de zoekresultaten. Interne links zijn belangrijk voor de zoekmachineoptimalisatie. Google krijgt dan een beter idee van de structuur van uw website en ziet daardoor welke pagina's het belangrijkst zijn.
- De gebruikersvriendelijkheid van uw site gaat omhoog. U biedt uw lezers gemak!
- U wilt zo veel mogelijk relevante kennis delen met uw lezers. Hoe meer er aan SpiderWeb-Linking wordt gedaan, des te groter is de kans dat u die kennis ook daadwerkelijk deelt want als er op de links wordt geklikt, dan is de lezer zeer geneigd ook het artikel of het blog te lezen dat achter die link schuil gaat. Hoera!
Ik zei het al: het is allemaal niet zo ingewikkeld om dit voor elkaar te krijgen. Natuurlijk is het ontwikkelen van een slimme blogstrategie wel een must, maar waar het operationeel op neer komt is het volgende:
- Publiceer een blog op uw eigen site.
- Link vanuit dat blog één of twee keer naar een andere relevante pagina op uw site. En met relevant bedoel ik: naar een pagina waar verwante informatie op staat.
- Tip is wel om de nieuwe pagina in een nieuwe scherm te laten openen (zo blijft het andere scherm nog even openstaan).
- Zorg er voor dat het woord, waarop u de link plaatst, ook daadwerkelijk terugkomt in het artikel of blog waar naartoe gelinkt wordt. Dat vindt een zoekmachine als Google ook interessant.
- Enigszins afhankelijk van de lengte van de tekst: plaats minimaal 1 SpiderWeb-Link in de tekst en maximaal 3. En, spreid deze SpiderWeb-Links enigszins van elkaar. Plaats nooit meerdere SpiderWeb-Links in één alinea.
Tekst gaat verder onder de mededeling
Hoe vergroot u uw overtuigingskracht? Doe een keer geheel kosteloos mee met een training of clubavond van Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam. U bent van harte welkom! Download uw gratis Try Out Ticket! |
TWEE VORMEN:
Er zijn twee vormen van SpiderWeb-Linking:
- Naar een dynamische pagina.
Dit is een interne link naar een ander blog of nieuwsbericht. Zo kunt u bijvoorbeeld een serie blogs maken die u kunt zien als een vervolg. Dus, deel 1, deel 2, deel 3 etc etc. Slim om vanuit blog 3 dan met een linkje naar blog 2 te verwijzen. En omgekeerd.
- Naar een statische pagina.
Dit is een interne link naar een vaste pagina op uw site waar u 'standaard' iets vertelt over uw producten of diensten. Zo schrijf ik op deze site regelmatig allerlei blogs over het genereren van Free Publicity en dat dit veel kansen biedt voor het MKB.
(Euhm, ziet u de SpiderWeb-link in deze voorgaande zin?)
Eigenlijk kun je ook nog een derde vorm onderscheiden maar dat is niets meer dan het linken naar een externe site. Altijd doen overigens, vooral als daar belangrijke broninformatie staat die de inhoudelijkheid van uw eigen blog ondersteunt.
Tekst gaat verder onder het plaatje
Veel kennis, veel blogs. En, de blogs zijn verbonden met elkaar op uw eigen site.
WAAROM DIT BLOG?
Het valt me al een tijdje op dat veel MKB-ondernemers weliswaar regelmatig allerlei blogs en artikelen publiceren maar nog veel te vaak die blogs niet met elkaar verbinden waardoor de blogs feitelijk afzonderlijke eilandjes blijven.
Dat is eigenlijk een gemiste kans op het optimaal delen van expertise.
Want... u wilt toch ook de spin in het web zijn van alle kennis die u deelt? Door slim alle blogs aan elkaar te verbinden, ontstaat er een boeiend spinnenweb van uw expertise. Gevolg: u bent nóg interessanter geworden voor uw lezers en uw (potentiële) klanten!
Veel succes!
Met vriendelijke groet,
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatieadviseur
P.S.
Mijn vraag aan u: hoeveel interne SpiderWeb-Links ziet u in bovenstaand blog? Ik ben benieuwd of u ze ziet; laat het me weten via onderstaand contactformulier. :-)
Ik heb een vraag, een suggestie of wil iets anders weten. Ik vul daarom hieronder het contactformulier in. Crown Media antwoordt binnen 2 werkdagen!
Lees hier ons privacy statement.