EXPERTISEBLOG: Een lesje in effectieve bedrijfscommunicatie en marketing: excellente VOLVO met excellente Zlatan Ibrahimovic!
16 Juni 2016 - Categorie Algemeen
Nederland is er helaas niet bij, op het EK voetbal in Frankrijk, maar gelukkig hebben we Zlatan Ibrahimovic nog. Met een werkelijk excellente TV-commercial in samenwerking met automerk VOLVO.
Op televisie zien we vooral de korte versie.
Kijk hieronder de extended version. Onder de video leg ik u kort uit waarom deze commercial met afstand de beste TV-commercial rondom het EK-voetbal is. En, waarom deze commercial de ultieme vorm van prachtige bedrijfscommunicatie is...
VOLVO wil vanzelfsprekend auto's verkopen. Zo simpel is het.
Maar, ze zeggen daar niets concreets over in deze commercial met de beste Zweedse voetballer die het Scandinavische land ooit heeft gehad. De commercial vertelt namelijk een verhaal.
Een verhaal van doorzettingsvermogen, in jezelf geloven, knokken tot je je doelen hebt bereikt en tegelijkertijd toch relativeren.
Nuchter blijven. Weten wie je werkelijk bent. Gewoon. Degelijk. En toch stoer.
Dat is het verhaal van VOLVO. En, wie herkent zich daar eigenlijk toch niet een beetje in?
Of op z'n minst: wie wil ook niet een beetje als Zlatan zijn in de commercial?
Het kippenvel moment in de commercial....?
Als Zlatan zegt:
...... 'You don't get chances....
You take them....
.....
You go your own way,
But never forget where you come from!
Bizar en indrukwekkend goed! Volvo raakt hiermee exact waar het in deze tijden om gaat: weet wie je bent en waar je voor staat!
Zlatan is dus écht God. Want alleen God kan het op deze wijze zeggen!
Mijn volgende auto?
Waarschijnlijk een VOLVO. Omdat ik ook sta voor doorzettingsvermogen en in mezelf blijf geloven. Ik knok tot ik mijn doelen heb bereikt maar ik weet ook te relativeren, waarbij ik altijd denk aan waar ik vandaan kom.
En nu maar hopen dat de autoverkopers het tegen die tijd ook begrijpen...
Mijn vragen aan u...
- Wat is uw visie op de samenleving / de maatschappij?
- Hoe verwoordt u die visie in uw bedrijfscommunicatie en marketing?
- Hoe zorgt u er voor dat uw potentiële klanten kippenvel krijgen van uw boodschap?
- Wat is úw werkelijke toegevoegde waarde?
Een keertje sparren hierover? Neem contact met me op.
Waarschuwing / disclaimer:
Ik ben geen God. Wel Jerry Helmers van Crown Media, die (ook) een beetje verstand heeft van bedrijfscommunicatie en marketing!
Met vriendelijke en vrolijke groet,
Jerry Helmers
Sr. Communicatieadviseur (wie ben ik?)
CEO Crown Media Group (wie zijn wij?)
Ik heb een vraag, een suggestie of wil iets anders weten. Ik vul daarom hieronder het contactformulier in. Crown Media antwoordt binnen 2 werkdagen!
Lees hier ons privacy statement.