EXPERTISEBLOG: De 3 aller-aller-aller-allerbeste tips die er voor zorgen dat uw blogs zo veel mogelijk worden gelezen!
Heel makkelijk te implementeren!
02 Augustus 2016 - Categorie AlgemeenEr zijn wel 75 tips te bedenken die een antwoord geven op de vraag hoe u ervoor zorgt dat uw online content - zoals een blog - zo veel mogelijk gelezen wordt.
In dit expertiseblog hebben we het met u over de 3 aller-aller-allerbelangrijkste Tips en Tricks, die het aantal clicks per blog zullen doen stijgen.
En u weet het: als het aantal clicks per blog stijgt, dan vergroot u ook de kans op succesvolle conversie!
TIP 1
REAGEER OP DE ACTUALITEIT
Ik zou bijna willen zeggen dat déze tip misschien wel de ALLERBESTE tip is, die er bestaat. Als u er in slaagt om razendsnel in te gaan op de actualiteit, dus groot nieuws, dan weet u zeker dat u de aandacht hebt. Want, ook uw doelgroep praat over het 'grote nieuws' en is dan ook per definitie nieuwsgierig naar nog meer nieuws over dit nieuws.
Tja, de voorwaarde is wel dat u zichzelf even de tijd gunt om METEEN dat blog te schrijven, te publiceren en het te verspreiden via allerlei kanalen. Het liefst binnen een paar uur nadat het grote nieuws nieuws werd. Als u te lang wacht, dan is de kans aanwezig dat uw concurrent inhaakt op de actualiteit.
Het moge overigens duidelijk zijn dat uw deskundigheid uiteraard de boventoon voert in het snelle blog. U duidt als het ware de actualiteit.
- Een succesvol blogvoorbeeld van ons?
Dit blog op onze site was absoluut het best gelezen blog van dit jaar, tot nu toe. Binnen een halve dag nadat dit wereldnieuws bekend werd, stond ons stukje online.
Normaal hebben wij ongeveer 1.100 lezers in de vijf dagen nadat een blog is gepubliceerd.
Dit blog scoorde 4.272 hits (!) in de eerste vijf dagen ná publicatie. Dus, bijna 4x zo veel!
TIP 2
HERHAAL UW SOCIAL MEDIA TRIGGERS
Als u een blog publiceert op bijvoorbeeld 15 januari dan zult u ook op die dag, en meteen in de dagen erna dat blog o.a. via Social Media verspreiden. Maar waarom dit niet nog eens doen op bijvoorbeeld 15 april. Ja, dus drie maanden later. Of een half jaar later. Wat u wilt.
Want, in die tussenliggende periode hebt u beslist ook nieuwe volgers gekregen, die nog niet eens van het bestaan van het blog afwisten. Maar ook kunnen uw bestaande volgers het eerste blog hebben gemist.
- U kijkt toch ook wel eens naar de herhaling van een programma op televisie omdat u het eerder niet hebt gezien?
TIP 3
VERLEID AL OP SOCIAL MEDIA
We volgen elkaar overal. En iedereen volgt iedereen. Volgers moeten dus een keuze maken op al die Social Media op welk linkje ze wel of niet zullen doorklikken.
De tip is derhalve dan ook eenvoudig. Verleid meteen op Social Media.
- Schrijf NIET op Social Media:
"Lees mijn blog! Klik hier...."
- Schrijf WEL op Social Media:
"Verlies één kilo in 24 uur door 1 komkommer per dag te eten...."
Ziet u het verschil tussen de twee bovenstaande uitingen?
Vast wel. U bent in het promoten van uw blogs (en vlogs!) hoe dan ook uw eigen reclamebureau. U concurreert op Social Media met iedereen. Word dus meteen zo interessant mogelijk in de tweet, de Facebook-post of Linkedin-message. Laat niets te raden over.
U moet gaan verleiden....!
MAAR......
Al het bovenstaande laat natuurlijk onverlet dat een blog ook gewoon inhoudelijk goed moet zijn en dat u uw beoogde doelgroepen raakt. Want, uiteindelijk wilt u ook meer verkopen of een hogere omzet halen. Of wellicht andere uitdagingen bereiken!
Als u eens wilt sparren over het nut van blogpublicaties, de gegarandeerde effecten of simpelweg over de vraag HOE u eigenlijk het beste een blog kunt schrijven... neem dan contact met ons op. Of... blijf ons volgen. We publiceren regelmatig blogs en vlogs over deze thema's!
Met vriendelijke en vrolijke groet,
Jerry Helmers
Sr. Communicatieadviseur (wie ben ik?)
CEO Crown Media Group (wie zijn wij?)
Ik heb een vraag, een suggestie of wil iets anders weten. Ik vul daarom hieronder het contactformulier in. Crown Media antwoordt binnen 2 werkdagen!
Lees hier ons privacy statement.