BOB KLETON wint 8e BCB / Crown Media Business Challenge
13 Oktober 2015 - Categorie AlgemeenBob Kleton, directeur van DW Facility Groep uit Almere, heeft (verrassend!) de 8e editie van de BCB / Crown Media Business Challenge gewonnen. Met 186 punten bleef hij de concurrentie voor in de jaarlijkse kennisquiz voor ondernemers met als thema 'Mobile Marketing'.
- Bekijk de FOTO's >>>
- Bekijk de antwoorden op alle vragen uit de KennisQuiz (PDF)
- Bekijk de einduitslag in punten van de 8e Business Challenge! (PDF)
- Bekijk de All Time Challenge Ranking ná de Challenge van 2015! (PDF)
foto, vlnr, Joost Geurtsen (product-/marketing manager van NU.nl, Elise van Poelgeest van BC Badhoevedorp, winnaar Bob Kleton van DW Facility Groep uit Almere en Jerry Helmers van de Crown Media Groep.
Het was een verrassende winst, met name voor Bob zelf, die vooral naar de Business Challenge was gekomen om te leren van gastspreker Joost Geurtsen, product- en marketing manager bij NU.nl maar waarbij ineens bleek - na afloop van de KennisQuiz, dat hij die juist als beste - van de 71 deelnemers - had gemaakt.
De KennisQuiz bestond uit 25 vragen, die gedurende het eerste deel van de avond werden gesteld.
Hij ontving uiteindelijk de felbegeerde wisseltrofee, een gratis jaarlidmaatschap van Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam, een grote bos bloemen en een oorverdovend applaus van de tjokvolle zaal in het Dorint Hotel in Badhoevedorp.
Tweede werd Robert van Eekhout, CEO bij Van Ons BV in Amsterdam.
Op de derde plaats eindigde Freek Andriesse van The Economic Point Of View.
Joost Geurtsen gunde tijdens zijn keynote - gedurende het tweede deel van de avond - een kijkje in de succesvolle keuken van NU.nl. Hij vertelde hoe daar Mobile Marketing werd aangevlogen en wat ondernemers zelf kunnen doen om ook succesvol te worden met Mobile Marketing.
Met andere woorden: hoe kunnen ondernemers in een tijdperk waarin Smartphones en Tablets dé tools zijn om informatie uit te wisselen, hun kansen benutten?
De belangrijkste tips van Joost Geurtsen:
- Vraag je af wie je doelgroep is en HOE ze de mobiele devices gebruiken voor hun eigen informatievoorziening.
- Weet als bedrijf wat je boodschap is. En, weet je eigenlijk wel wat je verlangt van je doelgroep?
- Bedenk een specifieke actie als je via Mobile Devices gaat communiceren. Wat is de Call-To-Action?
- Maak gebruik van bestaande platformen.
- Maak content die je doelgroep echt raakt. Verras ze. Bewijs dat je relevant bent.
En zelfs nog een bonustip:
- Beschouw Mobile Marketing niet als een doel maar als een middel!
Natuurlijk werd er na afloop nog lang nageborreld in de bar van het Dorint Hotel in Badhoevedorp.
Elise van Poelgeest van de Businessclub Badhoevedorp en Jerry Helmers van Crown Media (de twee organisatoren), waren zeer tevreden over de bijeenkomst.
"De Business Challenge is een event waar op een creatieve manier kennis wordt uitgewisseld maar tegelijkertijd ook verschillende netwerken aan elkaar worden geknoopt. We kijken nu al weer uit naar de 9e Challenge die in oktober 2016 op het programma staat."
foto: Stefan Bernstein (directeur Dorint Hotel Badhoevedorp), Sjoerd Vendrik (Dorint Hotel Badhoevedorp) en Elise van Poelgeest van BC Badhoevedorp.
Oh jaaaa.....!
Steun Joost Geurtsen tijdens de marathon van New York als hij loopt om geld op te halen voor KIKA....
Doen dus!
Ik heb een vraag, een suggestie of wil iets anders weten. Ik vul daarom hieronder het contactformulier in. Crown Media antwoordt binnen 2 werkdagen!
Lees hier ons privacy statement.